Ειδήσεις για την Κεφαλονιά και τους Κεφαλονίτες

Κατηγορίες: Αεροπλοΐα Ακτοπλοΐα Γνώμες Ελένη Κονιδάρη Κοινωνία Μεταφορές Τουρισμός

Μεταφορές-στην-Κεφαλονιά

Η κατάσταση των μεταφορών από και προς την Κεφαλονιά είναι τουλάχιστον οικτρή. Πάντοτε το θέμα αυτό ήταν προβληματικό και πονεμένο, αλλά η κατάσταση πάει από το κακό στο χειρότερο, και ως μόνιμος κάτοικος Κεφαλονιάς δε βλέπω να ιδρώνει το αυτί κανενός από την τοπική αυτοδιοίκηση (ίσως επειδή τις δικές τους μετακινήσεις δεν τις πληρώνουν οι ίδιοι οπότε δεν ξέρω καν αν έχουν συναίσθηση της πραγματικότητας). Για να πω του στραβού το δίκιο, παρότι διαβάζω τακτικότατα τον τοπικό ηλεκτρονικό τύπο (όχι τον έντυπο διότι δεν διαθέτω 1,5-2 ευρώ για να αγοράζω διαφημιστικά φυλλάδια και κουτσομπολιά), ο μόνος που έχω δει να κάνει σχετικές παρεμβάσεις και προτάσεις σε επαναλαμβανόμενη βάση είναι ο κ.Φόρτες. Ωστόσο, ακόμα κι αν γίνονται κουβέντες και δεν τις γνωρίζω, αυτό που σίγουρα γνωρίζω είναι η τρέχουσα πραγματικότητα…

Έχουμε και λέμε λοιπόν.

Κεφαλονιά – Αθήνα

Η μία λύση είναι να πας με τα ΚΤΕΛ. Μετρημένος χρόνος από το Αργοστόλι ως τον Κηφισό είτε μέσω Σάμης-Πάτρας είτε μέσω Πόρου-Κυλλήνης 8 ώρες. Ο χρόνος αυτός θα μπορούσε να είναι σαφώς μικρότερος στο ακτοπλοϊκό κομμάτι (για την εθνική Αθηνών – Πατρών δεν το συζητώ καν, γιατί η κατασκευή της είναι το γεφύρι της Άρτας), αλλά δεν είναι για λόγους οικονομίας καυσίμων προφανώς. Κόστος 40 ευρώ η απλή διαδρομή και ακόμα και τα πεντάχρονα πληρώνουν ολόκληρο εισιτήριο αν έχουν δική τους θέση. Να μη σχολιάσω βέβαια πόσο απαράδεκτο κι επικίνδυνο είναι να κρατάς ένα παιδί στην αγκαλιά σε μια τέτοια διαδρομή. Επιπλέον, τα δρομολόγια μειώνονται τους τελευταίους μήνες κατά βούληση. Ερωτώ λοιπόν: μήπως 40 ευρώ για 8 ώρες είναι υπερβολικά πολλά; Μήπως παιδιά ως 12 ετών θα έπρεπε να έχουν μια μεγάλη έκπτωση; Μήπως αν τα ΚΤΕΛ/καράβια δε βγαίνουν οικονομικά αντί να κόβουν απλώς τα δρομολόγια θα μπορούσαν να αυξήσουν τα έσοδά τους μειώνοντας και τις τιμές;

Η άλλη λύση είναι η Ολυμπιακή. Προ κρίσης πετούσε και η Aegean και ο ανταγωνισμός είχε ρίξει τις τιμές. Όταν έγινε ο αρραβώνας των δύο εταιριών, το δρομολόγιο το πήρε μονοπώλιο η Ολυμπιακή. Μετά που το ειδύλλιο τσάκισε, οι εταιρίες κράτησαν τα τοπικά μονοπώλια που είχαν στήσει. Τιμές απλών δρομολογίων: σε αναζήτηση την Πέμπτη 30 Αυγούστου για τις προσεχείς ημέρες, οι τιμές έχουν ως εξής για το δρομολόγιο Κεφαλονιά – Αθήνα: Σάββατο 81,75 ευρώ, Κυριακή και Δευτέρα 127,75 ευρώ, Τρίτη 179,75 ευρώ, Τετάρτη 95,75 ευρώ και πάει λέγοντας. Ακόμα όμως κι αν είσαι προνοητικός και δε σου συμβαίνει κάτι έκτακτο και ψάξεις για μήνες μετά, σε καμιά περίπτωση οι τιμές δεν πέφτουν κάτω από τα 65 ευρώ. Βέβαια, η Ολυμπιακή κάνει περιστασιακά προσφορές, όπου αν είσαι τυχερός και είσαι πάνω στον υπολογιστή τη στιγμή που βγαίνει η προσφορά και θέλεις να πετάξεις ακριβώς τις ημερομηνίες που ορίζει η Ολυμπιακή και ο Ερμής δεν είναι ανάστροφος, μπορεί και να βρεις εισιτήριο ως 52 ευρώ. Φυσικά αυτό δεν ισχύει κατά τη θερινή σεζόν, όπου οι προσφορές της Ολυμπιακής δεν αφορούν ποτέ σε διαδρομές στις οποίες έχει μονοπώλιο. Πέραν τούτων, οι ώρες των πτήσεων συχνά είναι οι χειρότερες δυνατές ιδίως τη χειμερινή σεζόν (4,5,6 τα χαράματα), προφανώς λόγω χαμηλότερου κόστους στο αεροδρόμιο της Αθήνας. Επιπλέον, από φέτος το χειμώνα η αεροπορική σύνδεση θα υπάρχει μόνο 5 ημέρες την εβδομάδα αντί για 7. Ερωτώ λοιπόν: υπάρχει κάποιος φορέας που μιλάει με τις ιδιωτικές (πλέον) εταιρίες αερομεταφορών, ή κάνουν ότι θέλουν τελείως ανενόχλητες αισχροκερδώντας ασύστολα εις βάρος πολιτών που δεν έχουν εναλλακτικές λύσεις;

Διασύνδεση Επτανήσων

Εδώ ό,τι και να περιγράψω εμπίπτει στη σφαίρα του κακόγουστου σουρεαλισμού. Τα Ιόνια Νησιά είναι διοικητικά συνδεδεμένα, συνεπώς έχουν προκύψει αυξημένες ανάγκες μετακινήσεων για επαγγελματικούς λόγους, πέραν των προσωπικών λόγων και του τουρισμού. Αντί λοιπόν να δημιουργηθεί ένα οργανωμένο δίκτυο μεταφορών, διαλύεται και το κάκιστο που υπάρχει. Ενδεικτικά αναφέρω: φέτος η απευθείας σύνδεση Κεφαλονιάς και Ζακύνθου ξεκίνησε στα τέλη Ιούνη. Τον υπόλοιπο χρόνο πρέπει να πας Κυλλήνη κι από εκεί Ζάκυνθο για μια διαδρομή που απευθείας δε θα έπρεπε να είναι παραπάνω από μία ώρα με το καράβι. Η σύνδεση της Κεφαλονιάς με Λευκάδα και κατ’ επέκταση με την Στερεά Ελλάδα και την Ήπειρο γίνεται από το Φισκάρδο με ένα φέρρυ που διακόπτει το δρομολόγιο μόλις φυσάει λίγο παραπάνω ο μπάτης, με αποτέλεσμα να μην μπορείς ποτέ να είσαι σίγουρος ότι θα καταφέρεις να περάσεις απέναντι. Ας θυμίσω εδώ και την πολύμηνη πλήρη διακοπή της σύνδεσης λόγω προβλημάτων με το νηολόγιο. Η χρήση αυτοκινήτου είναι σχεδόν αναγκαστική σε αυτό το δρομολόγιο γιατί δεν καλύπτεται καθόλου από ΚΤΕΛ, το κόστος του οποίου για μονή διαδρομή είναι 35-40 ευρώ, δηλαδή εξαιρετικά υψηλό. Για απευθείας σύνδεση με Κέρκυρα που είναι και η έδρα της περιφέρειας δεν το συζητάμε καν γιατί πρόκειται περί επιστημονικής φαντασίας.

Το ανέκδοτο όμως γίνεται πραγματικά γκροτέσκο, όταν μιλάμε για αεροπορική σύνδεση. Η εταιρία που ανέλαβε (πάντα μονοπωλιακά) τα σχετικά δρομολόγια αποφάσισε να μας συνδέσει με… Κύθηρα (πάλι καλά που δε μας συνέδεσε απευθείας με Κάιρο) έναντι αδρότατου αντιτίμου φυσικά, καίτι «επιδοτούμενου» (από την τσέπη μας μάλλον εννοούν). Όσο δε για τα ωράριά της, ουδεμία μέριμνα λαμβάνει για πιθανή ανταπόκριση με άλλα μέσα και δρα κατά βούληση. Η ιδέα ενός δρομολογίου Θεσσαλονίκη – Κέρκυρα – Πρέβεζα – Κεφαλονιά – Ζάκυνθος το οποίο ίσχυε παλιότερα και θα μπορούσε να εξυπηρετήσει πολλούς επιβάτες και ειδικά εκπαιδευτικούς, δεν υφίσταται καν, άγνωστο σε μένα για ποιον λόγο.

Τέλος, την Ιθάκη δεν την αναφέρω καν γιατί μάλλον οι κάτοικοί της νοούνται ως έγκλειστοι, οι οποίοι δικαιούνται περιστασιακές άδειες εξόδου από το νησί τους με φοβερή ταλαιπωρία και κόστος. Άλλωστε τους Θιακούς δεν τους φοβόμαστε γιατί ως γνήσιοι απόγονοι του Οδυσσέα ξέρουν κάτι παραπάνω από ταλαίπωρα ταξίδια…

Κατόπιν τούτων προτείνω σοβαρά η πρωτεύουσα και διοικητική έδρα της Κεφαλονιάς να γίνει το… Μιλάνο, στο οποίο η Ryan Air σε πάει σε 2 μόλις ώρες με τιμή εισιτηρίου μετ’ επιστροφής 40 ευρώ.

Πέρα όμως από το μαύρο χιούμορ, νομίζω ότι τα παράδοξα που περιέγραψα παραπάνω βγάζουν μάτι, και καλούν την τοπική αυτοδιοίκηση να πάρει άμεσα μέτρα σε πολλά επίπεδα καθώς οι μεταφορές δεν είναι μόνο η ραχοκοκαλιά του τουρισμού από τον οποίο εξαρτώνται τα Επτάνησα, αλλά αποτελούν και έναν πολύ κρίσιμο δείκτη της ποιότητας ζωής και για τους ντόπιους.

Ελένη Κονιδάρη, για τα Κεφαλονίτικα Νέα







Σχολιάστε το άρθρο


Σχετικά άρθρα