Συνεχίζεται το πρόβλημα με τα πιστοποιητικά στα πλοία

Την παραίτηση του υπουργού Ανάπτυξης, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, ζήτησε ο τομεάρχης περιφερειακής πολιτικής της ΝΔ, Κώστας Μουσουρούλης, εξαιτίας των προβλημάτων που έχουν δημιουργηθεί στα νησιά, από την άρση ισχύος των πιστοποιητικών του ρωσικού νηογνώμονα.

Χωρίς να έχει τελειώσει ακόμη η τουριστική σαιζόν, πολλά νησιά, ανάμεσα στα οποία και η , η και η , έχουν μείνει χωρίς πλοία σε κάποιες από τις γραμμές τους και μάλιστα χωρίς να διαφαίνεται στον ορίζοντα μία ορατή και άμεση λύση.

Η εξέλιξη αυτή έχει δημιουργήσει εκτός από ναυτιλιακό και ένα μεγάλο διπλωματικό παρασκήνιο. Για πολλούς μάλιστα με το θέμα των πιστοποιητικών αναδείχτηκε με την μεγαλύτερη μεγαλοπρέπεια το πρόβλημα τόσο από την διάσπαση του άλλοτε ενιαίου υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας όσο και από την διακοπή λειτουργίας του Ελληνικού Νηογνώμονα. Να σημειωθεί εδώ ότι στελέχη της αγοράς συνδέουν τη διακοπή αυτή με την επιδίωξη του AJIAX (το ισχυρό κλαμπ των ξένων νηογνωμόνων) να θέσουν εκτός αγοράς τους μικρότερους παίκτες.

Ο Ελληνικός Νηογνώμονας ήταν αυτός που είχε δώσει σχεδόν σε όλα τα πλοία τα προηγούμενα πιστοποιητικά τους. Όμως τα πιστοποιητικά έληγαν τον περασμένο Οκτώβριο με αποτέλεσμα οι ιδιοκτήτες να απευθυνθούν σε άλλους αναγνωρισμένους νηογνώμονες. Αυτοί όμως αποφεύγουν τα μικρά και παλιά πλοία προτιμώντας τα μεγάλα και καινούργια από τα οποία κερδίζουν περισσότερα χρήματα με λιγότερο κόπο.

Έτσι οι ιδιοκτήτες, μη βρίσκοντας άλλον νηογνώμονα, απευθύνθηκαν στον Ρωσικό, τον περασμένο Μάρτιο, λίγο πριν αρχίσει δηλαδή η καλοκαιρινή σεζόν.
Η RS Hellas, που αντιπροσώπευε τον Ρωσικό Νηογνώμονα, έλεγξε τα πλοία, εισέπραξε προκαταβολές και χορήγησε προσωρινά πιστοποιητικά, περιμένοντας τα «κανονικά» από την έδρα της εταιρείας στην Αγία Πετρούπολη.
Τα οποία βέβαια δεν ήρθαν ποτέ.

Τα πλοία που έχουν ακινητοποιηθεί έχουν φτάσει ήδη τα 74 (23 ακτοπλοϊκά και 51 τουριστικά) ενώ σύμφωνα με τους ιδιοκτήτες των πλοίων η ζημιά για τις επιχειρήσεις είναι πολύ μεγάλη αφού υπολογίζουν σε περίπου 500.000 τις κρατήσεις που θα χαθούν στο δίμηνο Σεπτεμβρίου – Οκτωβρίου.

Σήμερα αναμένεται στην ανώτατο στέλεχος του Ρωσικού Νηογνώμονα, ώστε να συζητήσει με στελέχη του υπουργείο την υπόθεση των ελληνικών πλοίων.
Αν και υπάρχουν άλλοι νηογνώμονες που έχουν εκφράσει το ενδιαφέρον να αναλάβουν το έργο ένταξης σε κλάση των πλοίων, υπάρχουν μεγάλες τεχνικές δυσκολίες που πρέπει πρώτα να ξεπεραστούν.