Ακριβαίνουν τα ασφάλιστρα αυτοκινήτων

Έρχεται νέο χαράτσι για τους οδηγούς Ι.Χ. οχημάτων, οι οποίοι
πρό­κειται να επιβαρυνθούν με μεγάλες αυξήσεις 20% στα ασφάλιστρα, λόγω
του μεγάλου οικονομικού ανοίγματος του Επικουρικού Κεφαλαίου και της μη
θέσπισης από το υπουργείο Οικονομικών «πλα­φόν» στο ύψος των
αποζημιώσεων που καταβάλλει για ζημιές από ανα­σφάλιστα αυτοκίνητα.

Σύμφωνα με πηγές της ασφαλιστικής αγοράς, τρεις είναι οι λύσεις για
το κλείσιμο της «μαύρης τρύπας» των 700 εκατ. ευρώ του Επικουρικού
Κεφαλαίου:

Η πρώτη είναι το υπουργείο Οικονομικών να επαναφέ­ρει στο νομοσχέδιο
περί εποπτείας και εξυγίανσης των τραπεζών τις διατάξεις που έβαζαν όρια
και ανώτατο όριο 100.000 ευρώ στις αποζημιώσεις που καταβάλλει το
Επικουρικό για υλικές και σωματικές βλάβες σε θύ­ματα τροχαίων
ατυχημάτων από ανασφάλιστα οχήματα.

Η δεύτερη λύση είναι ο δανεισμός, κάτι που αποκλείε­ται λόγω της κατάστασης της οικονομίας.

Η τρίτη λύση είναι η αύξηση των εισφορών που δίνουν οι ασφαλιστικές
εταιρείες στο Επικουρικό – ανέρχονται σε 70 εκατ. ευρώ – ώστε να
καλυφθεί μέρος του ανοίγματος. Βέβαια, κάτι τέ­τοιο θα σήμαινε
μετακύλιση του κόστους στους ασφαλισμένους. Οι ίδιες πηγές της αγοράς
λένε πως δεν «σηκώνουν άλλες αυξήσεις τα ασφάλι­στρα. Κι αν αυτές
γίνουν, το 10% δεν είναι αρκετό. Χρειάζεται πολύ πε­ρισσότερο». Στελέχη
μιλούν για ανατιμήσεις της τάξης του 20%.

Η ουσία είναι ότι το Επικουρικό Κεφάλαιο αδυνατεί να ανταποκριθεί
στον σκοπό του. Η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδας προειδοποι­εί
«είτε με στάση πληρωμών είτε με υπέρμετρη επιβάρυνση του συνό­λου των
ασφαλισμένων». Ταυτόχρονα κάνει γνωστή την πρόθεσή της να αποχωρήσει από
τη διοίκηση του Επικουρικού.

Όπως καταγγέλλει ο πρόεδρός του Δ. Ζορμπάς, «έχουν αυξηθεί σημα­ντικά
οι αξιώσεις για αποζημιώσεις ψυχικής και ηθικής βλάβης. Από το 2005 έως
το 2009 έχουν ανέβει 400% και είναι η κύρια αιτία που συμ­βάλλει στη
διόγκωση του ελλείμματος. Οι αποζημιώσεις χωρίς αντικειμε­νικά κριτήρια
για αυτές τις περιπτώσεις δεν είναι επωφελείς για το κοινω­νικό σύνολο.
Έχουν δε καταδείξει περιπτώσεις, όπως παραδικαστι-κά κυκλώματα κ.λπ.».
Και καλεί την πολιτεία «να γίνει έλεγχος όλων των ζημιών των τελευταίων
πέντε ετών που πλήρωσε το Επικουρικό Κεφάλαιο και συγκεκριμένα των ποσών
που πήγαν στους πολίτες και επί ποίων αμοιβών φορολογή­θηκαν οι
δικηγόροι. Πρέπει να σταματήσει το… πάρτι από μία μειοψηφία σε βάρος
του κοινωνικού συνόλου» λέει ο Δ. Ζορμπάς.

Ανασφάλιστα 1,5 εκατ. Ι.Χ.

Το 1,5 εκατ. ανασφάλιστων οχημάτων και ο μεγάλος αριθμός ασφαλιστικών
εταιρειών που έκλεισαν τα τελευταία χρόνια είναι τα κύρια αίτια της
εκτόξευσης του ελλείμματος του Επικουρικού Κεφαλαίου.

Ανάμεσα σε αυτά τα οχήματα συμπεριλαμβάνονται κι εκείνα που
κυ­κλοφορούν στους δρόμους και οι οδηγοί τους καθυστερούν λόγω της
ύφεσης τις πληρωμές των ασφαλίστρων. Είναι όμως και μεγαλύτερος ο
αριθμός των οχημάτων που ανήκουν σε δήμους και άλλες δημόσιες υπη­ρεσίες
κ.λπ.

Αξίζει, επίσης, να σημειωθεί ότι το κλείσιμο επτά ασφαλιστικών τη
διε­τία 2009-2010 είναι υπεύθυνο για ζημιές άνω των 500 από τα 700 εκατ.
ευρώ που έχει το Επικουρικό Κεφάλαιο.