Το Αργοστόλι χρειάζεται πάλι αστικό λεωφορείο

niiyr14h Εξαιρετικά δύσκολη έχει γίνει η εσωτερική μετακίνηση εντός της Κεφαλονιάς αφού το αστικό λεωφορείο του Αργοστολίου έχει καταργηθεί ενώ και η σύνδεση ανάμεσα στα χωριά και την πρωτεύουσα είναι σπάνια. Για το δεύτερο παίζει ρόλο το μέγεθος του νησιού και οι μεγάλες αποστάσεις που πρέπει να διανύουν τα λεωφορεία για περιοχές με αναλογικά λίγους κατοίκους. Στο όμως η έλλειψη αστικού λεωφορείου αναγκάζει τον κόσμο να χρησιμοποιεί το αυτοκίνητό του (όσοι έχουν ακόμα) για οποιαδήποτε μετακίνηση ή να πληρώνει ταξί σε μια εποχή που μετράει ακόμη και το ευρώ. Μεγαλύτερο είναι το πρόβλημα για τους ηλικιωμένους, οι οποίοι ούτε να οδηγήσουν μπορούν ενώ οι μεγάλες μειώσεις που έχουν ψαλιδίσει στις συντάξεις τους δεν τους επιτρέπουν τη συχνή χρήση ταξί. Το πρόβλημα για την τρίτη ηλικία μάλιστα οξύνεται ακόμη περισσότερο αν αναλογιστεί κανείς το γεγονός ότι οι ηλικιωμένοι επισκέπτονται συχνά το νεκροταφείο αλλά και το νοσοκομείο, τα οποία και τα δύο βρίσκονται σε απόσταση που δεν μπορεί να καλυφτεί με τα πόδια. Όσο αφορά τους οδηγούς ταξί μάλιστα καλό είναι να αποφασίσουν κάποια στιγμή τι χρεώνουν αφού για την ίδια κούρσα, ακόμη και αν αυτή καλύπτεται από την ελάχιστη χρέωση, οι τιμές είναι τις περισσότερες φορές διαφορετικές με τουλάχιστον τους μισούς οδηγούς να μην τηρούν τον επίσημο τιμοκατάλογο. Είναι γεγονός ότι η κρίση έχει πλήξει και τους οδηγούς και ιδιοκτήτες ταξί όμως θα πρέπει να αναλογιστούν ότι το ίδιο έχει συμβεί και στους επιβάτες τους. Η ελάχιστη χρέωση κυμαίνεται από 3.40 έως 4 ευρώ, ανάλογα με τον οδηγό ενώ τα πράγματα γίνονται ακόμη χειρότερα στις μετακινήσεις ανάμεσα στο και τα χωριά όπου η χρέωση γίνεται πολλές φορές με συμφωνία. Επιστρέφοντας στο θέμα του αστικού λεωφορείου (το γνωστό πράσινο) θα πρέπει να σημειώσουμε ότι η προηγούμενη εμπειρία δεν ήταν καλή ούτε για τον Δήμο αλλά ούτε και για τα αφού η κίνηση ήταν μικρή, οι επιβάτες λίγοι, και τα χρέη που άφησε η απόπειρα πολλά. Όμως οι καιροί έχουν αλλάξει, τα εισοδήματα έχουν μειωθεί δραματικά και το πιθανότερο είναι μία επανεμφάνιση του αστικού να έχει καλύτερη τύχη αφού μπορεί να λειτουργήσει σαν μία καλή εναλλακτική λύση στους μη «έχοντες και κατέχοντες» αυτοκίνητο ή χρήματα για ταξί. Τελευταίο αλλά όχι λιγότερο σημαντικό αφήσαμε το θέμα του περιβάλλοντος αφού η μετακίνηση εντός Αργοστολίου με αυτοκίνητα του ενός επιβάτη και το μποτιλιάρισμα των δρόμων σε ώρες αιχμής μόνο σαν ανέκδοτο μπορεί να ακουστεί, για μία πόλη  με δύο βασικούς οδικούς άξονες στους οποίους η σωστή χρήση της αστικής συγκοινωνίας θα μπορούσε να περιορίσει τα έξοδα, να ελαχιστοποιήσει την επιβάρυνση του περιβάλλοντος και να ηρεμήσει τα νεύρα…

Σύνταξη/επιμέλεια: Κεφαλονίτικα Νέα