Διονύσης Γαρμπής: Επιστολή στον υπουργό Παιδείας για τις Πανελλήνιες

   Αξιότιμε κ.Υπουργέ,

   Με την ανάληψη των καθηκόντων σας και πριν τις προγραμματικές σας δηλώσεις στην Βουλή των Ελλήνων, θεωρώ υποχρέωσή μου να σας συγχαρώ για την τοποθέτησή σας στη θέση του Υπουργού Υγείας, να σας ευχηθώ καλή επιτυχία στο έργο σας και να σας καταθέσω κάποιες επισημάνσεις, καταστάλαγμα  της δικής μου εμπειρίας από το χώρο της Εκπαίδευσης. Η εμπειρία αυτή προκύπτει από την επί μακρά σειρά ετών θητεία μου σε προεδρεία συλλόγων γονέων και κηδεμόνων.

   Επικεντρώνω το ενδιαφέρον μου στο γεγονός ότι οι ελληνικές οικογένειες επιβαρύνονται δυσβάστακτα από υπέρμετρες δαπάνες, προκειμένου να υποστηρίξουν τα παιδιά τους στην προετοιμασία για τις πανελλήνιες εξετάσεις και την εισαγωγής στην Γ/βάθμια . Το Λύκειο οφείλει αφενός να ανταποκριθεί πλήρως στην αποστολή του ως σχολείο, αλλά και να λειτουργήσει εντατικά ως φροντιστήριο προετοιμασίας για τις εξετάσεις αυτές. Όμως, η ποσότητα της ύλης, η ποιότητα των βιβλίων, η ανεπάρκεια του χρόνου, η δυσκολία των καθηγητών, καθώς και άλλοι παράμετροι της σχολικής ζωής, καθιστούν συνολικά ανέφικτη την επιτυχία του λυκείου και το ακυρώνουν. Αποτέλεσμα είναι το παράδοξο φαινόμενο, οι οικογένειες να εξαντλούνται οικονομικά από τα ιδιαίτερα μαθήματα και φροντιστήρια και οι μαθητές να σπουδάζουν ταυτόχρονα σε δύο σχολεία, ένα πρωινό επίσημο και ένα απογευματινό ανεπίσημο. Συμβαίνει δε συνήθως, το ανεπίσημο να θεωρείται ως και το πιο ουσιαστικό. Ο εντατικός αυτός ρυθμός , θυσιάζει ένα σημαντικό κομμάτι της νεανικής ζωής των παιδιών μας, τα δε οικονομικά προαπαιτούμενα ακυρώνουν  την συνταγματική και ηθική επιταγή περί ισότητας όλων των ελλήνων σε ζητήματα Παιδείας.

   Δεν επιμένω περισσότερο περιγράφοντας το πρόβλημα. Είμαι βέβαιος ότι οι προκάτοχοί σας Υπουργοί Παιδείας, καθώς όφειλαν, το έχουν περιγράψει ακριβώς και το έχουν αποτιμήσει με αριθμούς, ώστε κι εσείς να μπορείτε να έχετε πληρέστερη εικόνα, προκειμένου να καθορίσετε τις προτεραιότητες που θα θέσετε.

   Παρακαλώ, επιτρέψτε μου να σας υποβάλλω τις προτάσεις μου:

   α) Εάν θεωρείτε ότι τα παιδιά μας πρέπει να βγαίνουν από το Λύκειο πανεπιστήμονες, έχοντας καταχωρήσει ύλη στον εγκέφαλό τους και όχι έχοντας κατανοήσει τρόπους, συνεχίστε στους ίδιους ρυθμούς. Τότε όμως, για να είστε συνεπείς με τις δικές σας αρχές, θα πρέπει να αναγνωρίσετε την πρόσθετη φροντιστηριακή διαδικασία, ως αναγκαία για τη δημόσια εκπαίδευση, και να προσλάβετε όλους τους καθηγητές των φροντιστηρίων  στο Δημόσιο.

   β) Εάν κρίνεται αναγκαία την αλλαγή του αποτυχημένου αυτού συστήματος, θα σας πρότεινα να εφαρμόσετε ξανά το σύστημα Πανελληνίων Εξετάσεων, που ίσχυε κατά τα έτη 1980 κ.ε.: Να μην απαιτείτε την «με κάθε τρόπο» διδασκαλία συγκεκριμένης (και εκτεταμένης) ποσότητας ύλης στα εξεταζόμενα μαθήματα, αλλά στο τέλος της σχολικής χρονιάς οι μαθητές να εξετάζονται στην κοινή διδαχθείσα ύλη, στην ύλη δηλαδή, που θα μπορέσουν να διδάξουν όλα τα σχολεία, με τρόπους και ρυθμούς παιδαγωγικά σωστούς. Κάτι τέτοιο θα μείωνε τις εντάσεις, θα μείωνε τις ανάγκες για πρόσθετη διδασκαλία, θα ανακούφιζε γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς και θα αποκαθιστούσε τον παιδαγωγικό χαρακτήρα του Λυκείου και την αξιοπρέπεια του εκπαιδευτικού συστήματος.

   Κύριε Υπουργέ.

   Καταθέτω τις σκέψεις μου σε σας χωρίς να τις έχω θέσει προηγουμένως στην βάσανο της κοινωνικής κριτικής, θεωρώντας ότι η χρονική συγκυρία επιβάλλει  την ταχεία συνάντησή τους με τους δικούς σας προβληματισμούς, που ήδη διαμορφώνουν τις δικές  σας οριστικές συνθέσεις  και αποφάσεις.

   Αργοστόλι,  1 Φεβρουαρίου 2015

   Μετά τιμής,

   Διονύσιος Γ. Γαρμπής

Πρόεδρος Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων 1ου ΓΕ.Λ. Αργοστολίου

Σύνταξη/επιμέλεια: Κεφαλονίτικα Νέα

ΣΧΟΛΙΑ

WORDPRESS: 0