Πυροσβέστες: Υπηρεσία σε… κοντέινερ, ελλείψεις στον εξοπλισμό και βάρδιες… μαραθωνίου

Η Κεφαλονιά έχει ήδη μπει στην αντιπυρική περίοδο και τα προβλήματα των πυροσβεστών είναι μεγάλα. Δύο συνδικαλιστές των πυροσβεστών μιλούν για την υποστελέχωση που μπορεί να πληρώσουμε ακριβά, τον προβληματικό εξοπλισμό, τις άσχημες συνθήκες διαβίωσης σε ορισμένα κλιμάκια, τις ελλείψεις σε οχήματα, αλλά και τους συναδέλφους που κυκλοφορούσαν με βαμμένα κόκκινα… μπλου τζιν.

Κοντέινερ, φτώχεια και φιλότιμο…

Την κατάσταση που επικρατεί στο πυροσβεστικό σώμα, τα τεράστια προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι πυροσβέστες αλλά και τις σοβαρές ελλείψεις σε υποδομές και εξοπλισμό κατήγγειλαν σήμερα σε συνέντευξη τύπου δύο στελέχη των συνδικαλιστικών οργάνων των πυροσβεστών.

Ο , μέλος του Δ.Σ. της Ένωσης Υπαλλήλων Πυροσβεστικού Σώματος Δυτικής Ελλάδος  και ο Ευθύμιος Βουτσινάς, μέλος της Εκτελεστικής Γραμματείας της Ενωτικής Αγωνιστικής Κίνησης Πυροσβεστών, μίλησαν για όλους και για όλα, για τα υποστελεχωμένα κλιμάκια της Κεφαλονιάς, για τα ποντίκια σε κοντέινερ του Ληξουρίου, αλλά και για τις φόρμες που πήραν φέτος, μετά από 9 ολόκληρα χρόνια κι ενώ αναγκάζονταν να χρησιμοποιούν ακόμη και… βαμμένα τζιν για να κάνουν τη δουλειά τους.

Τα δύο στελέχη, πριν την Κεφαλονιά, είχαν επισκεφτεί την Ζάκυνθο, όπου κατέγραψαν και εκεί πολλά κοινά και σημαντικά προβλήματα.

«Αυτό που διαπιστώνουμε είναι ότι συνάδελφοι μετατέθηκαν ή μετακινήθηκαν άρον άρον από στελέχη της πολιτικής και φυσικής ηγεσίας για να στελεχώσουν τις πυροσβεστικές υπηρεσίες των ιδιωτικοποιημένων αεροδρομίων, από διάφορες περιοχές της χώρας, ακόμα και από απομακρυσμένες περιοχές. Και σε πάρα πολλές περιπτώσεις οι συνάδελφοι πήγαν στις υπηρεσίες αυτές για να διαπιστώσουν ότι οι υποδομές είναι ανύπαρκτες σχεδόν».

Στέγαση σε κοντέινερ και οχήματα 40 ετών

Ο Σπύρος Ζαμπάτης αποκάλυψε ότι και στην Κεφαλονιά η στέγαση των πυροσβεστών του αεροδρομίου θα γίνεται σε 4 κοντέινερ, στα οποία οι πυροσβέστες θα πρέπει να ζουν και να εργάζονται.

Οι δύο πυροσβέστες αναφέρθηκαν ακόμη σε πυροσβεστήρες που δεν είχαν ελεγχθεί στο αεροδρόμιο ή έλλειπαν κάποιες ενδείξεις (πήραν τις υποσχέσεις ότι θα αλλαχθούν όλα άμεσα), αλλά και σε πυροσβεστικά οχήματα που ανήκαν στην υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας και έχουν φθαρμένα ή παλιά ελαστικά, παρουσίαζαν μηχανικές ή άλλες βλάβες κ.α. «Μάλιστα, όπως μας επιβεβαίωσαν από τη διεύθυνση, ένα από τα οχήματα είναι ηλικίας 40 ετών», είπαν οι πυροσβέστες.

Μετά από όλα αυτά, η Ενωτική Αγωνιστική Κίνηση Πυροσβεστών ζητά να ανακληθούν όλες οι μεταθέσεις, αφού δεν υπάρχουν, όπως ισχυρίζονται, οι απαραίτητες υποδομές για να εργαστούν εκεί οι πυροσβέστες.

Πάντως, θα πρέπει να προσθέσουμε ότι οι πυροσβέστες έλαβαν τη διαβεβαίωση από την τωρινή διοίκηση του αεροδρομίου ότι μέχρι το επόμενο καλοκαίρι θα φτιαχτεί κτήριο, έκτασης 1000τμ. που θα τους στεγάσει.

Έρχονται παραιτήσεις

Το μέλος του δ.σ. της Ένωσης Υπαλλήλων Πυροσβεστικού Σώματος αναφέρθηκε επίσης στη δύσκολη οικονομική κατάσταση που βρίσκονται πολλοί πυροσβέστες, αφού  ο μισθός που παίρνουν δεν επαρκεί για να καλύψει τις ανάγκες τους, ειδικά όταν μετατίθενται σε περιοχές μακριά από την οικογενειακή τους κατοικία. . «Πολλοί από αυτούς αντιμετωπίζουν σοβαρότατο οικονομικό πρόβλημα, άλλοι έχουν οικογενειακά προβλήματα πίσω τους, και πολλοί σκέφτονται ακόμη και τη λύση της παραίτησης, αφού δεν μπορούν να ζήσουν με 750-850 ευρώ στους νέους τόπους εργασίας τους», είπε ο κ. Ζαμπάτης.

Ξηλώνονται κλιμάκια για να στελεχωθούν τα αεροδρόμια – 6 υπάλληλοι στο Ληξούρι

Συνεχίζοντας, αναφέρθηκε στο γεγονός ότι προκειμένου να γίνουν οι απαραίτητες μεταθέσεις στα αεροδρόμια, ή να καλυφθούν οι θέσεις που αδειάζουν, ξηλώνονται ή αποδεκατίζονται άλλα κλιμάκια, και ανέφερε σαν παράδειγμα τα κλιμάκια της Κεφαλονιάς για τα οποία είπε τα εξής:

«Ζωντανό παράδειγμα είναι ότι αυτή τη στιγμή η Υπηρεσία του Αργοστολίου έχει 31 μόνιμους υπαλλήλους, το πυροσβεστικό κλιμάκιο Ληξουρίου 6 μόνο υπαλλήλους και της Σάμης 8 μόνο μόνιμους υπαλλήλους».

Αυτό σημαίνει, ότι οι πυροσβεστικοί έξοδοι γίνονται με δύο άτομα προσωπικό κάτι που όπως είπε ο ο κ. Ζαμπάτης δεν επαρκεί. «Δεν μπορεί να βγαίνουν έξοδο μόνο με τον οδηγό και έναν ακόμη πυροσβέστη», είπε χαρακτηριστικά.

Θα πρέπει εδώ να σημειώσουμε ότι σήμερα η βουλευτής του νομού Αφροδίτη Θεοπεφτάτου ανακοίνωσε ότι ήρθαν και έρχονται 13 ωρομίσθιοι πυροσβέστες που θα καλύψουν εποχικές ανάγκες ενώ τον Ιούνιο αναμένονται και κάποιοι μόνιμοι, χωρίς όμως να μπορεί να διευκρινίσει τον αριθμό.

Εντός, εκτός και επί… το αεροδρόμιο

Θα πρέπει επίσης να προσθέσουμε ότι όπως μας είπαν οι δύο πυροσβέστες, οι συνάδελφοί τους που θα υπηρετούν στο αεροδρόμιο εντάσσονται κανονικά στον επιχειρησιακό σχεδιασμό του Σώματος για την Κεφαλονιά. Αυτό σημαίνει ότι, όπως έγινε πριν από λίγες μέρες και στη Ζάκυνθο, όταν χρειάζεται θα επιχειρούν και εκτός αεροδρομίου, κάτι που όπως είπαν, βάζει θέματα καταπόνησης των πυροσβεστών.

«Μπορεί να κληθούν να επιχειρήσουν σε δασικό συμβάν, ακόμη και 24 ή 26 ώρες και στη συνέχεια, με μία ανάπαυση το πολύ 8 ωρών να επιστρέψουν στην υπηρεσία τους στο αεροδρόμιο», είπε χαρακτηριστικά.

Ληξούρι: Κοντέινερ, ποντίκια και… αμμοβολή

Στη συνέχεια ο κ. Ζαμπάτης μίλησε για την περίπτωση του Ληξουρίου όπου οι πυροσβέστες ζουν σε κοντέινερ γιατί εδώ και τόσα χρόνια, από την περίοδο των σεισμών δηλαδή, δεν μπορεί να βρεθεί μία λύση για τη στέγασή τους.

«Οι συνθήκες εκεί είναι απαράδεκτες και επικίνδυνες για τη διαβίωση των συναδέλφων, αναδείξαμε ζητήματα και μάλιστα ενημερώσαμε και τη δημοτική αρχή και μία σειρά φορέων. Μέχρι σήμερα δεν έχει βρεθεί λύση. Εμάς δεν μας βρίσκει καθόλου σύμφωνους η διαμονή των συναδέλφων σε κοντέινερ. Μάλιστα και στο παρελθόν έχουν καταγραφεί και τρωκτικά να ροκανίζουν φόρμα υπαλλήλου μέσα σε ντουλάπα που φυλάσσονταν… Να υπάρχουν λάσπες απ’ έξω, ζητήματα με την αποχέτευση, τρομερές θερμοκρασίες χειμώνα και καλοκαίρι, η άμμος που υπάρχει στον προαύλιο χώρο να την παίρνει ο αέρας και να λειτουργεί ως… αμμοβολή, συν την αποδυνάμωση που παρατηρείται στην υπηρεσία».

Σαπίζοντας… στη βροχή

Ταυτόχρονα στο , στο γκαράζ της πυροσβεστικής υπηρεσίας δεν υπάρχει στέγαστρο με αποτέλεσμα η περιουσία του ελληνικού λαού αλλά και τα οχήματα που καλούνται να σώσουν ανθρώπους και περιουσίες σε περίπτωση πυρκαγιάς, και που πολλές φορές από αυτά κρέμεται η ζωή των πυροσβεστών, να είναι εκτεθειμένα στις καιρικές συνθήκες. Πόσο εξοργιστικό είναι πια τόσα χρόνια να μην μπορεί να κατασκευαστεί ένα στέγαστρο!

30-40 ώρες με δυο σάντουιτς

Στη συνέχεια οι δύο συνδικαλιστές αναφέρθηκαν και στο θέμα της υπερεργασίας των πυροσβεστών που προκαλείται από την υποστελέχωση των υπηρεσιών.

«Συνάδελφοι πυροσβέστες καλούνται να εργαστούν κάτω από αντίξοες συνθήκες και επικίνδυνες, με 1-2 σάντουιτς το εικοσιτετράωρο, κάτι το οποίο δεν είναι δυνατόν να συμβαίνει»

Τέλος αναφέρθηκε και στο περιστατικό που διαδραματίστηκε στη Μυτιλήνη, όπου πυροσβέστης έπαθε σοβαρό πρόβλημα υγείας, και του προκλήθηκε αναπηρία 90%, λόγω κακής συντήρησης των αναπνευστικών συσκευών, κάτι για τα οποίο για να εξακριβωθούν τα ακριβή αίτια και να αναζητηθούν οι υπεύθυνοι, αναμένεται ήδη η δίκη.

Με μπλου-τζιν!

Ένα άλλο παράδειγμα εγκατάλειψης των πυροσβεστών είναι το γεγονός ότι, όπως κατήγγειλαν οι δύο ομιλητές, από το 2008, μόλις φέτος προσφέρθηκε νέα φόρμα από την υπηρεσία. Όταν ρωτήσαμε τι έκαναν μέχρι φέτος, μας απάντησαν ότι άλλοι αγόραζαν με δικά τους χρήματα (κοστίζει το λιγότερο 200 ευρώ), άλλοι δανείζονταν από συναδέλφους, και άλλοι έβαφαν ακόμη και το μπλου τζην κόκκινο, κολλούσαν τις ειδικές ανακλαστικές ρίγες για να μπορέσουν να κάνουν τη δουλειά τους.

Άφαντη η σύμβαση

Η Fraport έχει ανακοινώσει ότι θα καταβάλει το ποσό των 10,5 εκατ. ευρώ ετησίως για τις αμοιβές του προσωπικού, καθώς και ένα ετήσιο τέλος διαχείρισης 4% επί του ποσού αυτού. Θα καλύψει, επίσης, όλα τα κόστη μετεγκατάστασης του προσωπικού (800.000 ευρώ) στα αεροδρόμια, καθώς και τα κόστη αντικατάστασης του ατομικού εξοπλισμού προστασίας (περίπου 800.000 ευρώ, 1.600 ευρώ ανά πυροσβέστη). Το Ελληνικό Πυροσβεστικό Σώμα θα παρέχει 502 πυροσβέστες οι οποίοι θα απασχοληθούν στα 13 αεροδρόμια.

Από την άλλη πλευρά, η σύμβαση που έχει υπογραφεί ανάμεσα στην εταιρεία και την Πυροσβεστική, παραμένει άφαντη, παρά τις ερωτήσεις στη βουλή από πολιτικά κόμματα αλλά και την σχετική αίτηση που κατέθεσε προς το Αρχηγείο της Πυροσβεστικής η Ομοσπονδία των Ενώσεων Υπαλλήλων του Πυροσβεστικού Σώματος.

Δείτε σε video τη συνέντευξη τύπου που παραχώρησαν οι δύο πυροσβέστες αλλά ακούστε και τι είπε ο κ. Ζαμπάτης στον δημοσιογράφο Σάκη Βούτο και τον Ionian Galaxy.

[τα video θα αναρτηθούν περίπου στις 23:00]

Σύνταξη/επιμέλεια: Κεφαλονίτικα Νέα

ΣΧΟΛΙΑ

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0