Ο βασιλιάς είναι γυμνός (Γεράσιμος Γαβριελάτος)

Ο βασιλιάς είναι γυμνός (Γεράσιμος Γαβριελάτος)

Ο εσμός αυλοκολάκων, η δυσοσμία «παλαιάς κοπής» πολιτικής αντιπαράθεσης, τα τρολ του facebook, τα ψεύτικά προφίλ των υποψηφίων και των αυλικών τους, τα συκοφαντικά ανώνυμα δημοσιεύματα και κάτι «στράτσες» συνθέτουν ένα απεχθές σκηνικό στο οποίο, δηλώνουμε πως όχι, δεν θα συμμετάσχουμε, δεν είναι μονόδρομος η «δική σας εμπειρία».

Ξεκινάει επίσημα την Τρίτη 26 Μαρτίου η προεκλογική περίοδος. Ουδείς όμως εκ των υποψηφίων δημάρχων που διεκδικούν την ψήφο του Ποριώτη, του Σκαλισιάνου, του Λειβαθινού, του Διλίνη, του Αργοστολιώτη και των υπόλοιπων πολιτών του Νεοσύστατου Δήμου Αργοστολίου δεν έχει καταθέσει, ούτε καν ως πρόθεση, το πρόγραμμά του. Οι υποψήφιοι «βασιλιάδες» είναι γυμνοί. Απογυμνωμένοι από δεσμεύσεις και καταστατικές συμφωνίες με τους πολίτες του δήμου, απογυμνωμένοι από προτάσεις και πολιτικά επιχειρήματα.

Μ’ εξαίρεση τον συνδυασμό «Κεφαλονιά, Νησί για Όλους».

Η παρούσα δημοτική αρχή τηρεί σιγήν ιχθύος, αρκείται σε «άρτο και θεάματα», πορφυρά χαλιά, συναυλίες στις οποίες «θα καώσιν και πυροτεχνήματα» και έτσι πορεύεται. Η μείζονα αντιπολίτευση προσπαθεί να συσπειρώσει τους πάντες υπό το ψευδοσύνθημα «τώρα όλοι μαζί να φύγουν αυτοί που κυβερνάνε», ενώ ο κ. Φόρτες το παραλλάσσει στο «να μαζευτούμε όσοι έχουμε εμπειρία να φύγουν αυτοί που κυβερνάνε».

Ναρκοθετημένα εγκληματικά δίπολα, φιλοδοξούντες να καταστούν δίπολα, ερντογανισμοί, μπερλουσκονισμοί και ναπολεοντισμοί.

Κάπως έτσι, λοιπόν, καταλήξαμε, παραφράζοντας τον Μπρεχτ, «να μας ψέγουν πως αγνοούμε τους λεπτούς εκείνους τρόπους που επιτάσσει πως για να κάνεις πολιτική σημαίνει να αλληλοσπαράζεσαι και να αλληλοβρίζεσαι με τον αντίπαλό σου δημόσια» και μας κοτσάρουν τάχα μου και ένα «οι νέοι, επικίνδυνοι πλασάρουν επικίνδυνες για τη δημοκρατία αντιλήψεις, όταν λένε ότι δεν είναι πολιτικοί».

Οξύμωρο δεν είναι μέσα σ’ αυτόν τον κουρνιαχτό, να επιλέγεις τάχα να κατηγορείς μια προσπάθεια τόσων ατόμων ως «απολιτίκ», όταν είναι ο μόνος συνδυασμός που έχει θέσει στο δημόσιο διάλογο τις προγραμματικές του δεσμεύσεις με τους πολίτες; Όταν, σε απόλυτη υλοποίηση των καταστατικών του αρχών, διαμορφώνει το πρόγραμμα που θα προβάλει και θα αξιώσει την εμπιστοσύνη των πολιτών, με τους ίδιους τους πολίτες; Είναι απολιτίκ η προσπάθεια να έρθει ο πολίτης στο προσκήνιο και να του δοθούν για πρώτη φορά στον τόπο μας τα μέσα να εκφραστεί; Είναι απολιτίκ όταν η ίδια η «Κίνηση Πολιτών, » που μετουσιώνει τις προθέσεις και την ελπίδα της στη δημιουργία του υποψήφιου δημοτικού συνδυασμού «Κεφαλονιά, Νησί για Όλους» έχει σχεδόν ένα εξάμηνο τώρα που βρίσκεται στα χωριά και στις εκτός Αργοστολίου περιοχές και συνομιλεί με τους κατοίκους χωρίς να το διαφημίζει στα τοπικά μέσα, χωρίς να αναμένει τη νέα διοικητική διαίρεση ή να φείδεται χρόνου και φαιάς ουσίας; Είναι απολιτίκ ότι είναι ο μόνος υποψήφιος δημοτικός συνδυασμός που πήρε θέση ενάντια στην εξόρυξη υδρογοναθράκων στην ευρύτερη περιοχή του Ιονίου, ότι ζητάει την σταθερή αποδέσμευση μας από τα ορυκτά καύσιμα και το εντάσσει και στο πρόγραμά της; Μάλλον όχι, βεβαίως όχι.

Προφανώς άλλη είναι η σκοπιμότητα και είναι σε σταθερή συνέχεια με κάτι ελαφρά «αρθράκια» που προετοίμαζαν το έδαφος αρκετά πριν και έφεραν τίτλους όπως «η κάθοδος των απολιτικ».

Ο εσμός αυλοκολάκων, η δυσοσμία «παλαιάς κοπής» πολιτικής αντιπαράθεσης, τα τρολ του facebook, τα ψεύτικά προφίλ των υποψηφίων και των αυλικών τους, τα συκοφαντικά ανώνυμα δημοσιεύματα και κάτι «στράτσες» συνθέτουν ένα απεχθές σκηνικό στο οποίο, δηλώνουμε πως όχι, δεν θα συμμετάσχουμε, δεν είναι μονόδρομος η «δική σας εμπειρία».

Με όποια μέσα διαθέτει ο συνδυασμός «Κεφαλονιά, Νησί για Όλους» θα συμμετάσχει στο δημόσιο διάλογο, με το πρόγραμμά του μπροστά και συνομιλώντας γι’ αυτό με όλους. Θα υλοποιήσει στο έπακρο την άκρως πολιτική διάσταση που έχει ο θεσμός της τοπικής αυτοδιοίκησης φέρνοντας τον ίδιο τον πολίτη στο προσκήνιο και κάνοντας πολιτική από αυτόν γι’ αυτόν, διότι όταν η τοπική αυτοδιοίκηση έχει καταστεί απλώς διοίκηση, το μακρύ χέρι της εκάστοτε κυβέρνησης, είναι εξόχως πολιτική πράξη να θες να αναδιοργανώσεις τον θεσμό και να κινητοποιήσεις τον κόσμο να συμμετάσχει και να δραστηριοποιηθεί. Όχι να τον στείλεις σπίτι του λέγοντας «δεν ξέρεις εσύ, άσε εμάς που τα κάνουμε καλύτερα».

ΣΧΟΛΙΑ

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0