Μεγάλη διάκριση για μαθητές του ΓΕΛ Ληξουρίου

Μεγάλη διάκριση για μαθητές του ΓΕΛ Ληξουρίου

Έφτιαξαν ηλεκτρονικό κουρδιστήρι μεγάλης ακρίβειας για την Φιλαρμονική

ArTUNEino: Το μουσικό αυτί

Ο Φώτης και η Αναστασία, μαθητές του Γενικού Λυκείου Ληξουρίου, με την επίβλεψη του εκπαιδευτή τους Χρήστου Σμαραγδάκη, αποφάσισαν να φέρουν την καινοτομία σε ένα παραδοσιακό τοπικό επάγγελμα, “εκσυγχρονίζοντας” έναν από τους παλαιότερους φορείς της τοπικής κοινωνίας τους: της Φιλαρμονικής Σχολής Ληξουρίου!

Η Φιλαρμονική Σχολή Ληξουρίου ιδρύθηκε το 1836 και έχει συνεχή παρουσία στα καλλιτεχνικά δρώμενα του νησιού αλλά και της χώρας. Οι δύο μικροί επιστήμονες με καλλιτεχνικές ανησυχίες στράφηκαν στο μαέστρο της χορωδίας για να “αφουγκραστούν” τις τεχνολογικές ανάγκες της Φιλαρμονικής.

Λαμβάνοντάς υπόψη τις υποδείξεις του, αναζήτησαν έναν τρόπο για να κουρδίζονται τα όργανα της χορωδίας με υψηλή ακρίβεια – που δεν καλύπτεται από τα εμπορικά διαθέσιμα κουρδιστήρια.

Χρησιμοποιώντας την πλακέτα μικροελεγκτή Arduino και κατάλληλους αισθητήρες οι δύο νεαροί εφευρέτες κατασκεύασαν το “ArTUNEino: Το μουσικό αυτί” ένα λειτουργικό κουρδιστήρι που αναγνωρίζει με μεγάλη ακρίβεια τις συχνότητες που παράγονται από τα μουσικά όργανα και αναπαράγει την τιμή τους στην οθόνη LCD- σε αντίθεση με τα εμπορικά κουρδιστήρια που έχουν μόνο δείκτη απόκλισης από το σωστό τόνο και δεν μας λένε με ακρίβεια σε ποιά συχνότητα βρισκόμαστε!

Για την δημιουργία της κατασκευής τους οι δύο μαθητές διερεύνησαν διεπιστημονικά το αντικείμενο της παραγωγής και αναγνώρισης του ήχου, χρησιμοποιώντας τις γνώσεις τους για να βελτιστοποιήσουν τη βαθμονόμηση της κατασκευής τους- και επιβεβαίωσαν τη λειτουργία της δοκιμάζοντάς την στις πρόβες της φιλαρμονικής! Η συσκευή, λόγω της εύχρηστης κατασκευής, της καινοτομίας και του χαμηλού κόστους, θα μπορούσε να αξιοποιηθεί και από άλλες φιλαρμονικές, ωδεία και μουσικούς.

Η εφεύρεση έφερε τη διάκριση

Αυτή η μουσική εφεύρεση των μαθητών του σχολείου έφερε τη διάκριση των μαθητών στον 4ο κύκλο του προγράμματος STEM powering Youth, στο διαγωνιστικό τμήμα του προγράμματος.

Διαβάστε την ανακοίνωση του Συλλόγου των Διδασκόντων-ουσών στο

Ο Σύλλογος Διδασκόντων-ουσών στο Γενικό Λύκειο Ληξουρίου

εκφράζει τα θερμά συγχαρητήριά του

για τη συμμετοχή μαθητών-τριών του Σχολείου μας στον 4ο κύκλο του προγράμματος STEMpowering Youth και τη διάκριση συγκεκριμένης ομάδας μαθητών μας στο διαγωνιστικό τμήμα του προγράμματος.

Το πρόγραμμα «STEMpowering Youth» είναι ένα δωρεάν πρόγραμμα για τους μαθητές που διεξάγεται εκτός του σχολικού ωραρίου, σχεδιασμένο από τον εκπαιδευτικό, μη-κερδοσκοπικό οργανισμό «SciCo – Επιστήμη Επικοινωνία» και αποτελεί επιταχυντή του Ευρωπαϊκού έργου H2020 «Open Schools for Open Societies – OSOS» με εθνικό συντονιστή το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής – IEΠ.

Στα πλαίσια του προγράμματος 20 μαθητές ασχολήθηκαν με βασικές αρχές μηχανικής και αστρονομίας, προγραμμάτισαν ηλεκτρονικά κυκλώματα με χρήση μικροελεγκτή Arduino και αισθητήρων, ασχολήθηκαν με την κατασκευή μακέτας μιας έξυπνης πόλης και την κατασκευή εφαρμογών (Apps) για κινητά τηλέφωνα/tablet, ακολουθώντας δημιουργική προσέγγιση και χρησιμοποιώντας καινοτόμες τεχνολογίες, με τελικό στόχο την διερεύνηση και επίλυση τοπικών προβλημάτων μέσω μιας τελικής εργασίας – πρότζεκτ.

Η εργασία των μαθητών Κοντογιαννάτου Αναστασίας και Μιλτιάδη Φώτη «ArTUNEino : Το μουσικό αφτί» επελέγη ως μια από τις τρεις καλύτερες του προγράμματος και προκρίθηκε στην επόμενη φάση του διαγωνισμού κερδίζοντας ατομικά δώρα ρομποτικής και θέτοντας υποψηφιότητα για το μεγάλο βραβείο ενός εκπαιδευτικού ταξιδιού στο CERN της Ελβετίας. Οι μαθητές σχεδίασαν και ανέπτυξαν μια συσκευή κουρδίσματος-συντονισμού οργάνων της Φιλαρμονικής Ληξουρίου, βοηθώντας έτσι το έργο της ιστορικής Φιλαρμονικής Σχολής της πόλης μας.

Ευχαριστούμε τον αρχιμουσικό της Φιλαρμονικής, κ. Χαράλαμπο Μακρή για την έμπρακτη βοήθεια στην προσπάθεια των μαθητών μας.

Διατυπώνοντας εκ νέου τα συγχαρητήρια στους μαθητές που διακρίθηκαν αλλά και σε όλους τους μαθητές που συμμετείχαν στο πρόγραμμα.

-Ο-

Διευθυντής

Σπυρίδων Κατσιβέλης

ΣΧΟΛΙΑ

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0