Ένα like για κάθε κάλπη

Ένα like για κάθε κάλπη

Μια εβδομάδα έμεινε μέχρι τις εκλογές της 26ης Μαΐου και ήδη εδώ και ημέρες η κορύφωση της προ-εκλογικής διαδικασίας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης “δίνει και παίρνει”.

Δεν είναι βέβαια οι πρώτες εκλογές όπου “μέσα”, όπως το facebook, δείχνουν να “συναγωνίζονται” την κορυφαία, όπως λέγαμε κάποτε, “γιορτή της δημοκρατίας”, την ίδια δηλαδή την εκλογική διαδικασία.

Ακόμη και αυτή όμως, η ηλεκτρονική έκφραση του… δικαιώματος του “εκλέγειν” (για το αντίστοιχο του “εκλέγεσθαι” είναι άλλη κουβέντα), δείχνει να έχει περάσει σε άλλη… φάση, να ωριμάζει, όπως πολλοί πλέον ειδικοί των κοινωνικών δικτύων αρχίζουν να αναφέρουν.

Κι αυτό που κάποτε, ένα like δηλαδή ή μια κοινοποίηση, έπαιζε έναν εκδηλωτικό των εκλογικών προθέσεων ρόλο, σήμερα, δεν είναι τίποτα περισσότερο από μια “ξέγνοιαστη” ή “εύκολη” διαδικασία ενός στιγμιαίου… τίποτα. Για να μην πούμε, ο εύκολος δρόμος για να μην στεναχωρηθούν φίλοι και συγγενείς υποψήφιοι.

Η άλλη… φάση του εκλογικού μέσου κοινωνικής δικτύωσης, δείχνει να ταυτίζεται με την πορεία απαξίωσης των δημοσκοπήσεων. Αυτών που ξεκινώντας από τα χρόνια του… Νίκου Χατζηνικολάου και του Ηλία Νικολακόπουλου στο MEGA,  όπου εκτός από κάποιες λίγες εξαιρέσεις η εκτίμηση των δημοσκοπήσεων “ξέφευγε” μόνο στα όρια του στατιστικού λάθους και “έβγαζε” κυβερνήσεις, σήμερα, οι περισσότερες από αυτές έχουν καταντήσει το πιο σύντομο εκλογικό ανέκδοτο.

Έτσι και με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης πλέον, όσο κι αν παίζουν έναν ρόλο διάχυσης της προεκλογικής πληροφορίας, αρκετά συχνά μάλιστα με πληρωμένο… τέλος, καμία επίδραση δεν ασκούν στην εξαγωγή εκλογικών αποτελεσμάτων.

Αυτά για μια ακόμη φορά θα κριθούν στις κάλπες, μυστικά μέχρι την δύση του ήλιου και προφανώς όχι φανερά, πάνω από το τεχνητό φως μιας οθόνης, την ίδια στιγμή που μπορεί και να σχολιάζεις την ενδυματολογική εμφάνιση της χώρας σου σε κάποια eurovision.

σ.α

ΣΧΟΛΙΑ

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0