Το μαγικό «μπαστούνι» (Αλέξανδρος Λυκούρας)

Το μαγικό «μπαστούνι» (Αλέξανδρος Λυκούρας)

Ανακαινίσαμε με επιμέλεια τους δρόμους και τις πλατείες μας. Θάψαμε κάτω από καλά τσιμεντωμένες πλάκες ό,τι μας ξεπερνούσε: ανατρεπτικούς ιδεολόγους και μεγάλους ευεργέτες. Η λεωφόρος Ριζοσπαστών έγινε πλέον η «νέα λεωφόρος με τους κοκο – φοίνικες» και η πλατεία Παναγή Βαλλιάνου η «νέα κεντρική πλατεία». Καταπλακώσαμε την ιστορία κι από πάνω βάλαμε δυνατά φώτα για να δείχνει λαμπερό το πέρασμά μας.

Φορέσαμε το πιο φανταχτερό κοστούμι μας, πασαλείψαμε το πρόσωπό μας με χρωματιστές πούδρες… Ωχ! Το μαγικό «μπαστούνι»; Αρχίσαμε να ψάχνουμε μες στο σπίτι, δεν ήταν πουθενά… Ξαφνικά θυμηθήκαμε και ησυχάσαμε, ήταν στο λιμάνι και μας περίμενε. Βγήκαμε έξω, περπατήσαμε καμαρωτοί στη «νέα πλατεία», στη «νέα λεωφόρο». Φτάσαμε στο λιμάνι και βρήκαμε το μαγικό «μπαστούνι» τεράστιο να επιπλέει στο νερό, το σηκώσαμε ψηλά κι αρχίσαμε να το ανεμίζουμε επιδεικτικά στον αέρα, κάνοντας τα πιο απίθανα χορευτικά κόλπα.

Περαστικά κρουαζιερόπλοια άλλαζαν πορεία κι έδεναν στο λιμάνι για να μας δουν, αεροπλάνα έκαναν αναγκαστική προσγείωση για να μας χαζέψουν, χιλιάδες θεατές από όλα τα μέρη της γης έρχονταν για να μας θαυμάσουν. Αργά το βράδυ, αφού τελείωσε το σόου, επιστρέψαμε στο σπίτι ικανοποιημένοι που είχαμε πουλήσει στους θαυμαστές μας τόνους από μπλουζάκια, καπελάκια, μπρελόκ και μαγνητάκια με ζωγραφισμένα πάνω τους τα αξιοθέατα της «νέας» μας πόλης.

Πιο κει ένας άνθρωπος μας κοίταζε – ήταν κάτι σαν τον Οδυσσέα αλλά από την ανάποδη γιατί σ’ αυτόν δεν άρεσε να επιστρέφει αλλά να φεύγει – μας κοίταζε και δεν μας άντεχε καθόλου. Όχι τόσο γιατί το θέαμα ήταν κακόγουστο, φαιδρό και ξιπασμένο, αλλά κυρίως γιατί το τεράστιο «μπαστούνι» τού έκρυβε τη θέα, τον ανοιχτό ορίζοντα, που ήταν το μόνο πράγμα που είχε αγαπήσει. Και δεν μπορούσε να φύγει για να βρει αλλού έναν ανοιχτό ορίζοντα γιατί ήταν άγαλμα. Το άγαλμα του Νίκου Καββαδία στο , έργο του γλύπτη Νίκου Ίκαρη, που μπροστά του ξαφνικά κι απροσδόκητα ξεφύτρωσε το μαγικό «μπαστούνι» μας, είναι ίσως το μοναδικό άγαλμα στον κόσμο που, λόγω απέραντης θλίψης, έχει αυτοκτονήσει.


μουσικός – ηθοποιός

Προηγούμενο άρθρο

ΣΧΟΛΙΑ

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0