Έρευνα: Χωρίς προσωπικό, αίθουσες, πυροσβεστήρες και… Λύκειο το Ειδικό Γυμνάσιο και Λύκειο Αργοστολίου

Έρευνα: Χωρίς προσωπικό, αίθουσες, πυροσβεστήρες και… Λύκειο το Ειδικό Γυμνάσιο και Λύκειο Αργοστολίου

Μεγάλες ελλείψεις στο προσωπικό, στις υποδομές και στον εξοπλισμό καταγγέλλουν οι καθηγητές και η διευθύντρια του Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου-Λυκείου στο . Ελλείψεις που δημιουργούν ακόμη και θέματα ασφάλειας ή πρόσβασης για τα παιδιά που φιλοξενούνται, ενώ έντονος είναι ο φόβος που έχει προκληθεί στο προσωπικό ότι το σχολείο απαξιώνεται από το υπουργείο με σκοπό το οριστικό κλείσιμο.

Παρά τις μεγάλες προσπάθειες που καταβάλλουν οι εκπαιδευτικοί για να λειτουργήσει σωστά το σχολείο και παρά την άψογη, όπως μας είπαν, συνεργασία με το 1ο Γυμνασίου Αργοστολίου στο οποίο φιλοξενείται το ειδικό σχολειό, που παρέχει όλα όσα μπορεί,η κατάσταση σε ορισμένους τομείς θυμίζει τριτοκοσμική χώρα, αφού υπάρχουν ελλείψεις σε βασικούς τομείς των υποδομών (π.χ. αίθουσες, πυρασφάλεια) αλλά και στο προσωπικό με αποτέλεσμα να μην γίνεται σειρά μαθημάτων και οι καθηγητές να προσπαθούν να τα βγάλουν πέρα μόνοι τους με… πατέντες. Η διευθύντρια του σχολείου μας τόνισε ότι δεν υπάρχουν καν πυροσβεστήρες στις αίθουσες, παρότι τους είχε ζητήσει, τόσο πέρσι όσο και φέτος.

Καθηγητής του σχολείου, μας είπε χαρακτηριστικά ότι «νιώθει σαν ζόμπι» από την κούραση, αλλά και τα δεκάδες πράγματα με τα οποία πρέπει να ασχοληθεί πέρα από τις τυπικές αρμοδιότητές του.

Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι ενώ, θεωρητικά, το σχολείο φτιάχτηκε για να φιλοξενεί και μαθητές Λυκείου, η αίθουσα που προς το παρόν προορίζεται γι’ αυτό το λόγο είναι… αυτή:

 

Μία γωνία, δηλαδή, έξω από το γραφείο των καθηγητών, που μάλιστα, όπως μας αποκάλυψε η διευθύντρια, έχει ήδη χρησιμοποιηθεί κάποιες φορές φιλοξενώντας μαθητές, όταν υπήρξε ανάγκη. Απίστευτα πράγματα, εν έτει 2019.

Σύμφωνα με τις καταγγελίες των εκπαιδευτικών, καταγγελίες που επιβεβαίωσε και ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ-ΚΙ Δημήτρης Μαντζουράτος, όταν οι μαθητές ολοκληρώνουν τις τάξεις του γυμνασίου ΔΕΝ μπορούν να συνεχίσουν στο Λύκειο αφού δεν υπάρχουν οι κατάλληλες υποδομές (αίθουσα) και το προσωπικό. Κάτι που σημαίνει ότι τα παιδιά με ειδικές ανάγκες που φοιτούν εδώ θα πρέπει να συνεχίσουν σε Γενικά Λύκεια ή στο ΕΠΑΛ, με ότι μπορεί να σημαίνει αυτό ανά περίπτωση, ή να επιστρέψουν στο σπίτι τους!

Χαρακτηριστικό είναι επίσης το γεγονός ότι, σύμφωνα πάντα με τις καταγγελίες, υπάρχουν αίθουσες που προέκυψαν από μετατροπή πυλωτής, ενώ ο Χώρος Ησυχίας που λειτουργεί και ως γυμναστήριο ήταν πρώτα αποθήκη και έγινε αίθουσα με προσπάθειες των καθηγητών, συγγενών τους (το βάψιμο ανέλαβε σύζυγος εκπαιδευτικού) αλλά και δωρεές επιχειρηματιών του Αργοστολίου.

«Το γυμναστήριο και Δωμάτιο Ησυχίας ήταν με μωσαϊκό, πλακάκια και σιφόνια… Έπρεπε να το φέρουμε σε μία αξιοπρεπή κατάσταση και για να γίνει αυτό βοήθησε ο άντρας μου (σ.σ. που δεν είναι εκπαιδευτικός), με δικό μου τρέξιμο, πολλά δικά μας όργανα, αλλά και τη βοήθεια επιχειρηματιών της περιοχής», μας είπε καθηγήτρια, καταγγέλλοντας κι αυτή την αδιαφορία του κράτους που φόρτωσε στις πλάτες των εκπαιδευτικών εργασίες που θα έπρεπε να αναλάβει το ίδιο.

Πέρα απ’ όλα αυτά, οι αίθουσες στερούνται ακόμα και βασικών για την ασφάλεια υποδομών, όπως π.χ. πυροσβεστήρες, παρά τις επανειλημμένες αιτήσεις της διευθύντριας κας Έλενας Βαμβακά, την οποία, όταν την ρωτήσαμε για το αν υπάρχει πρόβλεψη για την περίπτωση ενός σεισμού μας απάντησε αφοπλιστικά: «δεν μπορώ να συντάξω το ειδικό μνημόνιο που απαιτείται όταν υπάρχουν όλες αυτές οι ελλείψεις και ειδικά όταν δεν υπάρχουν τα σχέδια» ενώ πρόσθεσε ότι έχει στείλει δεκάδες email ζητώντας να λυθεί το πρόβλημα. Η ίδια μάλιστα εξέφρασε σοβαρές αμφιβολίες για το κατά πόσο οι αίθουσες με τις προδιαγραφές που έχουν (π.χ. παράθυρα, διαστάσεις, εξαερισμός κλπ.) είναι κατάλληλες για λειτουργία.

Επίσης, θέμα υπάρχει και με την προσβασιμότητα αφού αυτή είναι αδύνατη για τον πρώτο όροφο (το Ειδικό Σχολείο φιλοξενείται σε αίθουσες του ισογείου), ενώ δυσκολία υπάρχει και στην κίνηση ανάμεσα στους χώρους του ισογείου στους οποίους μπορεί να μην είναι απαγορευτική η πρόσβαση, δυσκολεύεται όμως, σύμφωνα και με τη διευθύντρια, από την υψομετρική διαφορά που έχει το προαύλιο με τις εισόδους των αιθουσών.


Τέλος, σημαντική ήταν η καταγγελία που έκανε η διευθύντρια του σχολίου, όταν μας μίλησε για τις αίθουσες που ήταν προηγουμένως μέρος της πυλωτής ή αποθήκης, ότι δεν έχει βρει η ίδια ακόμη τα σχέδια που υποτίθεται ότι υπάρχουν, παρά τις προσπάθειες που έχει καταβάλλει.

«Μου ζητούν να κάνω μνημόνιο σεισμού ενώ δεν έχω βρει καν τις κατόψεις του χώρου», μας είπε χαρακτηριστικά η κ. Βαμβακά, η οποία πρόσθεσε: «Δεν υπάρχει πρόβλεψη αυτή τη στιγμή για το Λύκειο, έχουμε 4 αίθουσες (ύστερα και από επιπλέον παραχώρηση που μας έκανε το 1ο Γυμνάσιο) ενώ απαιτούνται 5, πάμε όπως είμαστε και… θα δούμε, αλλά επιπλέον θεωρώ ότι και οι αίθουσες αυτές δεν είναι κατάλληλες».

Μαντζουράτος: Θέλουμε να παραμείνει εδώ το σχολείο αλλά…

Ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ-ΚΙ μιλώντας στα Κεφαλονίτικα Νέα τόνισε ότι είναι θετικό πως συστεγάζονται τα δύο σχολεία, τόσο για τους μαθητές του 1ου Γυμνασίου, όσο και γι’ αυτούς του Ειδικού αφού βοηθάει τα παιδιά στην κοινωνικοποίηση, όμως κατήγγειλε την αδιαφορία του κράτους, λέγοντάς μας, ότι αν δεν υπήρχε η υπερπροσπάθεια του εκπαιδευτικού προσωπικού το σχολείο δεν θα μπορούσε καν να λειτουργήσει. «Εμείς θέλουμε να συστεγάζονται τα δύο σχολεία, γιατί βοηθάει η συμβίωση αυτά τα παιδιά, δεν θέλουμε να παραπετάξουν τα παιδιά κάπου αλλού αλλά θα πρέπει να προστεθούν αίθουσες, προσωπικό και εξοπλισμός», μας είπε ο κ. Μαντζουράτος, ο οποίος πρόσθεσε ότι «υπάρχει άριστη συνεργασία και συμβίωση με το 1ο Γυμνάσιο». «Θα πρέπει να φύγουν από το ισόγειο τα γραφεία της Πρωτοβάθμιας, ώστε να απελευθερωθεί μία αίθουσα και να μπορεί να λειτουργήσει και το Λύκειο» κατέληξε ο κ. Μαντζουράτος.

Χωρίς ψυχολόγο αλλά και χωρίς… φυσικές επιστήμες

Όσο αφορά στο προσωπικό, δεν υπάρχει ακόμη ψυχολόγος, ενώ σημαντικές είναι οι ελλείψεις στο υπόλοιπο εκπαιδευτικό προσωπικό (δεν καλύπτεται περίπου το 25% των απαιτούμενων εκπαιδευτικών ωρών) ενώ μέχρι και σήμερα δεν διδάσκονται τα μαθήματα των φυσικών επιστημών (Φυσική, Χημεία κλπ) αλλά και άλλα ειδικά μαθήματα. Επίσης δεν έχει προσληφθεί ακόμη το Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό που απαιτείται. Θα πρέπει να σημειώσουμε, ότι, όπως μας είπε η διευθύντρια του σχολείου, πέρσι οι θέσεις είχαν καλυφθεί από την αρχή της χρονιάς ενώ πρόπερσι υπήρξε καθυστέρηση μόνο στο Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό που ήρθε μετά από 3 μήνες.

Μαρκάτος: Πολλά σχολεία λειτουργούν χωρίς οικοδομική άδεια

Μιλήσαμε και με τον διευθυντή της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, κ. Μαρκάτο, ο οποίος ουσιαστικά επιβεβαίωσε όλες τις καταγγελίες. Υπάρχει όντως πρόβλημα με τις αίθουσες για τις οποίες όπως μας είπε έχουν γίνει όλες οι απαιτούμενες ενέργειες για να λυθεί το πρόβλημα, όμως δεν έχει λυθεί ακόμη. Χαρακτηριστικό είναι αυτό που μας είπε για την εμπλοκή πολλών φορέων αφού για το κτηριακό και γενικότερα για τα εκπαιδευτικά θέματα των σχολείων υπεύθυνος είναι ο Δήμος, ενώ για τις διοικητικές υπηρεσίες υπεύθυνη η αντιπεριφέρεια!

Πρόσθεσε πάντως ότι ήδη έχει γίνει μία πρώτη κουβέντα με τον νέο αντιπεριφερειάρχη Σταύρο Τραυλό και αναζητείται χώρος και τρόπος για να μεταφερθεί η διεύθυνση Πρωτοβάθμιας, ώστε να απελευθερωθεί μία αίθουσα.

Ο κ. Μαρκάτος επιβεβαίωσε επίσης το πρόβλημα που υπάρχει με τις ελλείψεις στα οικοδομικά σχέδια των σχολείων που δημιουργεί θέματα, τόσο στην πυρασφάλεια όσο και στην αντιμετώπιση των κινδύνων από τους σεισμούς. Και μάλιστα πρόσθεσε ότι παρόμοιο πρόβλημα παρουσιάζουν και άλλα σχολεία, όχι μόνο το Ειδικό Γυμνάσιο και Λύκειο, κάτι που παλαιότερα είχε επιβεβαιώσει μιλώντας στα Κεφαλονίτικα Νέα και υπεύθυνος των Τεχνικών Υπηρεσιών του πρώην Δήμου Κεφαλονιάς. Ότι δηλαδή, ειδικά μετά τους σεισμούς που έγιναν έλεγχοι σε σχολικά κτήρια, διαπιστώθηκε ότι στερούνται νόμιμων οικοδομικών αδειών ενώ δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις, όπως μας είπε ο κ. Μαρκάτος, που έχουν γίνει παρεμβάσεις στις αίθουσες ή μετατροπή άλλων βοηθητικών χώρων σε σχολικές αίθουσες, χωρίς άδειες και χωρίς τις σχετικές μελέτες.

Ο διευθυντής της Δευτεροβάθμιας είπε επίσης ότι παρόμοια προβλήματα με τις ελλείψεις στην πυρασφάλεια υπάρχουν τόσο στο Ειδικό όσο και σε άλλα σχολεία, παρά τις προσπάθειες που κάνει η Δευτεροβάθμια για να λυθούν. Μας είπε όμως ότι υπεύθυνος για τα θέματα των κτηρίων είναι ο Δήμος, και ότι ο ρόλος της Δευτεροβάθμιας είναι, στην ουσία επικουρικός.

Τόνισε επίσης ότι η στέγαση του Ειδικού Σχολείου στο 1ο Γυμνάσιο έγινε με «πολλά στοιχεία προσωρινότητας», όπως είπε, με θέματα δηλαδή που ήταν γνωστό ότι πρέπει να λυθούν στο άμεσο μέλλον. Όμως, φαίνεται ότι ουδέν μονιμότερον του προσωρινού…

Ο κ. Μαρκάτος επιβεβαίωσε επίσης και τα κενά στο εκπαιδευτικό αλλά και ειδικό προσωπικό που απαιτείται και πρόσθεσε ότι έχει κατ’ επανάληψη ζητήσει να καλυφθούν οι θέσεις που απαιτούνται. Κλείνοντας, μας είπε ότι ελπίζει πως μέσα στο επόμενο διάστημα θα καλυφθούν τα κενά.

Λ.Α. / Κεφαλονίτικα Νέα

 

 

 

 

ΣΧΟΛΙΑ

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0