Guardian: 7 δισ. τα χρήματα που οφείλονται από ακυρώσεις ταξιδιών

Guardian: 7 δισ. τα χρήματα που οφείλονται από ακυρώσεις ταξιδιών

Καταγγελίες της βρετανικής Ένωσης Καταναλωτών για παράνομες παρακρατήσεις επιστροφών από τις αεροπορικές εταιρείες.

Στο θέμα της παράνομης παρακράτησης των χρημάτων επιστροφής για ταξίδια που ακυρώθηκαν αναφέρεται άρθρο της βρετανικής εφημερίδας.

Ο Guardian υπολογίζει ότι τα χρήματα που οφείλονται για τις ακυρώσεις εξαιτίας της πανδημίας του κορωνοϊού, ανέρχονται σε 7 δισ. λίρες ενώ σημειώνει ότι εάν αυτά τα χρήματα πληρωθούν πολλές αεροπορικές εταιρείες ισχυρίζονται ότι κινδυνεύουν με πτώχευση.

Το άρθρο αναφέρεται σε καταγγελίες οργανώσεων καταναλωτών που κάνουν λόγο για «παράνομη παρακράτηση των επιστροφών που θα έπρεπε να καταβληθούν μέσα σε 14 μέρες». Αντί γι’ αυτό, οι εταιρείες προσφέρουν vouchers και πιστωτικά τιμολόγια την ίδια ώρα που επιβάτες καταγγέλλουν πως δεν μπορούν να ζητήσουν τις επιστροφές, ούτε τηλεφωνικά ούτε μέσω διαδικτύου.

Από την άλλη πλευρά, φορείς του κλάδου (IATA για τις αεροπορικές και ABTA για τις ταξιδιωτικές), ισχυρίζονται ότι εάν οι εταιρείες κληθούν να κάνουν τις αποπληρωμές τώρα, θα χρεοκοπήσουν, αφού δεν λαμβάνουν έσοδα από κρατήσεις.

Σύμφωνα πάντα με τον Guardian, 20 από τους μεγαλύτερους ταξιδιωτικούς πράκτορες και αεροπορικές εταιρείες του Ηνωμένου Βασιλείου παραβιάζουν τον νόμο, αφού δεν επιστρέφουν τα χρήματα, εντός των προθεσμιών.

Η Ένωση Καταναλωτών της Βρετανίας έχει καταγγείλει ότι πολλές εταιρείες, δεν επιτρέπουν στους καταναλωτές να ζητήσουν τις επιστροφές χρημάτων on line, αναγκάζοντάς τους να τηλεφωνήσουν. Όμως πολλοί παραπονιούνται ότι είναι σχεδόν αδύνατο να πιάσουν γραμμή στα τηλεφωνικά κέντρα των εταιρειών.

Από την άλλη μεριά, η Ένωση Καταναλωτών υποστηρίζει ότι είναι δίκαιες οι εκκλήσεις της ταξιδιωτικής βιομηχανίας για παρέμβαση της κυβέρνησης, αναγνωρίζοντας ότι οι επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν μία «άνευ προηγουμένου πίεση» κινδυνεύοντας με κλείσιμο.

Τι προτείνει η βρετανική Ένωση Καταναλωτών

Η Ένωση των Καταναλωτών σημειώνει ότι το νόμιμο δικαίωμα των καταναλωτών για επιστροφή χρημάτων σε μετρητά πρέπει να προστατεύεται, συνέστησε την παράταση της προθεσμίας επεξεργασίας σε 28 ημέρες, ζήτησε να υπάρξουν εγγυήσεις για τα κουπόνια (vouchers) και να δίνεται η δυνατότητα εξαργύρωσης. σε μετρητά. Ζήτησε επίσης ένα οριστικό χρονοδιάγραμμα για τις ταξιδιωτικές προειδοποιήσεις του Υπουργείου Εξωτερικών και διαφανείς όρους και προϋποθέσεις για την ταξιδιωτική ασφάλιση, ώστε να συμβάλει στην αποκατάσταση της εμπιστοσύνης.

 

Πηγή: Guardian – Επιμέλεια: Κεφαλονίτικα Νέα