Πανελλαδικές: Τι προβλέπει το σχέδιο έκτακτης ανάγκης του υπουργείου Παιδείας

Πανελλαδικές: Τι προβλέπει το σχέδιο έκτακτης ανάγκης του υπουργείου Παιδείας

Παράταση του σχολικού έτους και μετάθεση των Πανελλαδικών Εξετάσεων για τα τέλη Ιουνίου αρχές Ιουλίου με παράλληλη δραστική μείωση της εξεταστέας ύλης προβλέπει το σχέδιο έκτακτης ανάγκης του υπουργείου Παιδείας.

To σενάριο για εξετάσεις τον Σεπτέμβριο υπάρχει στα συρτάρια του υπουργείου Παιδείας, εφόσον τέτοιες οδηγίες δώσουν οι ειδικοί για τον κορωνοϊό.

Η όλη ετοιμασία αφορά και στους εκπαιδευτικούς , οι οποίοι απαιτούνται για τις Πανελλαδικές καθώς στις αρχές Σεπτεμβρίου αρχίζει το σχολικό έτος το οποίο μπορεί να πάρει μία μικρή μετάθεση.

Για να μην χάνεται καθόλου χρόνος από την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και λόγω κάποιων ελλείψεων τεχνολογικού υλικού που σημειώθηκαν το θα δώσει τάμπλετ για όλους τους μαθητές και εκπαιδευτικούς που αποδεδειγμένα το έχουν ανάγκη , θα μοιρασθούν τάμπλετ σε μαθητές και εκπαιδευτικούς.

Μέσω ΕΣΠΑ και προσφορών θα από ιδιώτες θα ενισχυθεί η εκπαιδευτική κοινότητα , ανακοίνωσε η υπουργός Παιδείας καθώς ορατή είναι η παράταση κλεισίματος των σχολείων και για μετά το Πάσχα.

Όπως δήλωσε στο Πρώτο Θέμα για την εκ αποστάσεως εκπαίδευση η υπουργός «Από τις 13 Μαρτίου, 2 ημέρες μετά την καθολική αναστολή της δια ζώσης εκπαιδευτικής λειτουργίας όλων των εκπαιδευτικών δομών, ξεκινήσαμε στο Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ένα μεγάλο, φιλόδοξο εγχείρημα ώστε να συνεχιστή η μαθησιακή διαδικασία, παρά τις δύσκολες συνθήκες που διανύουμε. Δημιουργήσαμε εργαλεία και μεθόδους εξ αποστάσεως διδασκαλίας σε τρεις άξονες: σύγχρονη τηλεκπαίδευση, δηλαδή ψηφιακές τάξεις που διενεργούνται ζωντανά διαδικτυακά, ασύγχρονη εκπαίδευση, δηλαδή εκπαιδευτικό υλικό που αναρτάται σε ψηφιακές πλατφόρμες, και εκπαιδευτική τηλεόραση για μαθητές δημοτικού που προβάλλει τα πρωινά η ΕΡΤ2. Η έως τώρα συμμετοχή ξεπερνά κάθε προσδοκία. Περισσότεροι από 55.000 εκπαιδευτικοί έχουν διενεργήσει περισσότερες από 72.000 ζωντανής μετάδοσης ψηφιακές τάξεις με πάνω από 1.096.311 παρακολουθήσεις μαθητών. Πάνω από 850.000 μαθητές και 166.000 εκπαιδευτικοί έχουν εγγραφεί στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο. 114 από τα 126 Δημόσια ΙΕΚ της χώρας ανταποκρίθηκαν άμεσα, λειτουργώντας ή στήνοντας πλατφόρμες ασύγχρονης εκπαίδευσης και διενεργώντας σύγχρονα μαθήματα εξ αποστάσεως».

Σε ότι αφορά στα , όπως λέει η κ. Κ. Κεραμέως «Υψηλότατο ποσοστό μαθημάτων ανά Τμήμα ΑΕΙ υλοποιείται, συνδυάζοντας την ήδη χρησιμοποιούμενη ασύγχρονη τηλεκπαίδευση καθώς και με μέσα σύγχρονης τηλεκπαίδευσης. Τα δείγματα είναι ιδιαίτερα αισιόδοξα και μας δίνουν ώθηση να συνεχίσουμε τις προσπάθειές μας. Αυτή η κρίση ας γίνει η αφορμή να αξιοποιήσουμε δυνατότητες που ανοίγονται μπροστά μας, να δημιουργήσουμε ψηφιακά εργαλεία, να εξελίξουμε τις ψηφιακές μας δεξιότητες, να εκτιμήσουμε ακόμη περισσότερο το εξαίρετο ανθρώπινο δυναμικό μας. Όλοι μαζί θα τα καταφέρουμε να ξεπεράσουμε και αυτή την πρωτόγνωρη κρίση».

Σε ότι αφορά σε αυτά που θα ισχύσουν μετά το Πάσχα σύμφωνα με την υπουργό οι προτάσεις των ειδικών θα καθορίσουν τις τελικές αποφάσεις της κυβέρνησης για παράταση κλεισίματος των σχολείων και μετά τις διακοπές του Πάσχα.

Η κ. Κεραμέως τόνισε ότι η πολιτεία έχει λάβει πολύ σοβαρά μέτρα για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού και απαιτείται να μην υπάρξει καμία χαλάρωση καθώς τώρα είναι η κρίσιμη περίοδος.

Η υπουργός επισημαίνει ότι δεν θα χαθεί ούτε η σχολική, ούτε η ακαδημαϊκή χρονιά, και ότι στόχος του υπουργείου Παιδείας είναι οι Πανελλαδικές να γίνουν όσο πιο κοντά στην καθιερωμένη ημερομηνία έναρξής τους.

Το πότε θα γίνουν οι Πανελλαδικές σύμφωνα με την κ. Κεραμέως θα εξαρτηθεί από το πότε θα ανοίξουν τα σχολεία.

Κάνω ό,τι περνά από το χέρι μου για να αποφύγουμε το σενάριο του Σεπτεμβρίου για πάρα πολλούς λόγους», είπε η υπουργός συμπληρώνοντας , ότι ο μόνος λόγος για κάτι τέτοιο θα ήταν αν οι ειδικοί έλεγαν ότι δεν επιτρέπουν συγχρωτισμούς σε μια αίθουσα.

Μέχρι την Μεγάλη Δευτέρα το υπ. Παιδείας αναμένεται να έχει πλήρη εικόνα για την ύλη που έχουν διδαχθεί οι μαθητές στο κάθε μάθημα, κάθε τμήματος της Γ τάξης, όλων των Λυκείων της χώρας, προκειμένου να ανακοινώσει σε πρώτη φάση πριν το Πάσχα τη μείωσης της εξεταστέας ύλης των μαθητών της Γ Λυκείου, που έχει προαναγγείλει η υπουργός Η εικόνα που δίνουν οι εκπαιδευτικοί είναι ότι οι μαθητές κατά μέσω όρο έχουν διδαχθεί το 75 με 85% της ύλης σε όλα τα μαθήματα. Μετά την διανομή των τάμπλετ εντείνονται τα σενάρια που λένε ότι μπορεί να υπάρξει και κάποια μορφή εξ αποστάσεως διδασκαλία, όχι μόνο αναπλήρωση , με ταυτόχρονη δραστική μείωση της ύλης.

Κ. Ζούλας: Διευρύνεται το παιδικό πρόγραμμα της ΕΡΤ με επιμορφωτικό χαρακτήρα

Διευρύνεται το παιδικό πρόγραμμα στην κρατική τηλεόραση, καθώς όπως είπε ο Πρόεδρος της ΕΡΤ Κωνσταντίνος Ζούλας στο «Πρώτο θέμα» ότι θα διευρυνθεί από την ερχόμενη εβδομάδα το πρόγραμμα με επιμορφωτικό χαρακτήρα .

Και τόνισε οτι « στην υβριδική ΕΡΤ θα μπορούν να παρακολουθούν τα παιδιά όλα τα παιδικά προγράμματα που προβάλλονται στην ΕΡΤ , όποια στιγμή το θελήσουν».

Όπως είπε ο κ. Ζούλας σύντομα ξεκινάει στην κρατική τηλεόραση το διάβασμα παραμυθιών και παιδικών από ηθοποιούς και άλλους γνωστούς καλλιτέχνες οι οποίοι θα μεταφέρουν στην τηλεοπτική οθόνη αποσπάσματα από τα βιβλία με πιο ζωντανό τρόπο. Στο θέμα αυτό γίνονται συζητήσεις για να εμπλακεί και το Εθνικό Θέατρο. Οκ. Ζούλας τονίζει ότι η τηλεθέαση έως σήμερα είναι εξαιρετική καθώς 100.000 άτομα παρακολουθούν κατά μέσο όρο την εκπαιδευτική τηλεόραση καθημερινά . Χαρακτηρίζει το εγχείρημα ως επιτυχημένο και ότι μπορεί να βελτιωθεί και να αποτελέσει το μοντέλο για το επόμενο βήμα , καθώς μέχρι τώρα δεν υπήρχε κάποιο αξιόπιστο σύστημα . Ο κ. Ζούλας χαρακτήρισε ως άθλο την εκπαιδευτική τηλεόραση καθώς βγήκε πολύ γρήγορα ενώ όπως είπε χαρακτηριστικά θα εμπλουτίζεται συνέχεια ενώ το επόμενο βήμα θα είναι με δασκάλα που επαφή με το .youtube για να γίνει πιο ελκυστικό το μάθημα στα παιδιά.

Η Σοφία Πανταζή δασκάλα της εκπαιδευτικής τηλεόρασης για μαθητές της Β΄και Γ΄δημοτικού έως σήμερα και δασκάλα της Στ δημοτικού σε σχολείο των Μελισσίων λέει ότι παρά το γεγονός ότι δεν υπάρχει αλληλεπίδραση με την τάξη , όπως έχει συνηθίσει έως τώρα , δημιουργείται μία νέου τύπου τάξη και το εγχείρημα παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον. «Ακούω πολύ καλά σχόλια από συναδέλφους και γονείς» λέει η δασκάλα ενώ « οι μαθητές θέλουν περισσότερες ώρες μαθημάτων».

Αναδημοσίευση με άδεια από το Ποντίκι