ΑΔΕΔΥ Κεφαλονιάς: Ανοιχτή διαδικτυακή εκδήλωση για την παιδεία [video]

ΑΔΕΔΥ Κεφαλονιάς: Ανοιχτή διαδικτυακή εκδήλωση για την παιδεία [video]

Πάνω από 40 άτομα βρίσκονταν σταθερά στο εικονικό δωμάτιο της εκδήλωσης, ενώ κι άλλοι την παρακολούθησαν στο youtube.

Η ΕΓ του ΝΤ Κεφαλονιάς – Ιθάκης της χαιρετίζει τη μαζική ανταπόκριση στην ανοιχτή διαδικτυακή εκδήλωση για την παιδεία, που πραγματοποίησε χθες 2 Μάη. Πάνω από 40 άτομα βρίσκονταν σταθερά στο εικονικό δωμάτιο της εκδήλωσης, ενώ κι άλλοι την παρακολούθησαν στο youtube. Η συμμετοχή εκπαιδευτικών και γονέων αποδεικνύει το αυξημένο ενδιαφέρον τόσο για το αντιδραστικό πολυνομοσχέδιο που έφερε για διαβούλευση η κυβέρνηση της ΝΔ όσο και για τους όρους με τους οποίους θα ανοίξουν τα σχολεία. Αυτό ήταν και το περιεχόμενο των εισηγήσεων του Σπύρου Μαρίνη, μέλους του ΔΣ της ΔΟΕ και του Δημήτρη Ακτύπη, μέλους του ΔΣ της ΟΛΜΕ.

Οι ερωτήσεις και οι τοποθετήσεις που έγιναν αφορούσαν, πέρα από τους κεντρικούς άξονες που θίχτηκαν, ιδιαίτερες πλευρές, όπως τα ζητήματα της σχολικής καθαριότητας και της ανυπαρξίας μόνιμων καθαριστριών καθ’ όλη τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου, της ανεπάρκειας στις υποδομές για να υλοποιηθούν ακόμη κι οι προϋποθέσεις που βάζουν η κυβέρνηση κι οι ειδικοί, της κατάστασης σε άλλους χώρους μαζικής συνάθροισης νεολαίας (όπως στα φροντιστήρια), των συνεπειών της τηλεκπαίδευσης και των σχεδιασμών του συστήματος για το μέλλον, της αντιμετώπισης του εκφοβισμού του λαού. Επίσης, θίχτηκαν το ζήτημα της εισαγωγής καμερών στην τάξη για τη «ζωντανή αναμετάδοση» του μαθήματος και η ανάγκη κάθετης αντίθεσης σε αυτό, το τι θα γίνει με τις προσλήψεις εκπαιδευτικών από Σεπτέμβρη, την ανάγκη να χαρακτηριστούν σχολεία (όπως αυτά της Ερρίσου, που είχαν αποχαρακτηριστεί επί ΣΥΡΙΖΑ) ως δυσπρόσιτα, προκειμένου να διευκολυνθεί η στελέχωσή τους. Επιπλέον, «μπήκαν» ζητήματα που αφορούν το περιεχόμενο του σχολείου, όπως η λεγόμενη «καινοτομία», η αξιολόγηση, οι σχεδιασμοί για την τεχνική – επαγγελματική εκπαίδευση και το όριο ηλικίας για την εγγραφή στα ΕΠΑΛ, το θέμα της εισαγωγής των Αγγλικών στο Νηπιαγωγείο, το «ξέπλυμα» επιχειρηματικών ομίλων (όπως είχε γίνει με τα ΕΛΠΕ στο Νομό) δια των χορηγιών, το πώς τοποθετείται το ταξικό κίνημα απέναντι στις δεξιότητες, στην εισαγωγή της ρομποτικής κλπ.

Έγινε κουβέντα για το σχεδιασμό, το αμέσως επόμενο διάστημα, μέσα στο γενικό πλαίσιο της επερχόμενης οικονομικής κρίσης και της γενικευμένης επίθεσης στα εργατικά – λαϊκά δικαιώματα, μεταξύ αυτών και στα μορφωτικά. Από τους εκπροσώπους των σωματείων και των συλλόγων γονέων εκφράστηκε η αποφασιστικότητα να σταθούμε δυνατοί, με σύνθημα «πληρώσαμε αρκετά, δεν θα πληρώσουμε ξανά». Η στάση σωματείων, όπως της , αλλά η στάση της μεγάλης πλειοψηφίας του κλάδου των εκπαιδευτικών, να είναι δίπλα στους μαθητές με όλα τα μέσα και, παράλληλα, να διεκδικηθεί η ισότιμη μόρφωση για όλους, κόντρα στις ελλείψεις και στα προβλήματα, ράγισε την επικοινωνιακή εικόνα μιας επίπλαστης κανονικότητας που προωθούσε η κυβέρνηση. Διαμόρφωσε μια ηθική και συνδικαλιστική υπεροχή, που κάνει αρκετά μάτια και αυτιά να στρέφονται με εμπιστοσύνη στις ταξικές δυνάμεις. Αποκάλυψε δυνάμεις, όπως ο ΣΥΡΙΖΑ, που συναινούν με τη στρατηγική ΕΕ – ΟΟΣΑ, που εφαρμόζει η ΝΔ, αλλά και τον κυβερνητικό συνδικαλισμό στις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες. Οι φετινές πρωτομαγιάτικες εκδηλώσεις καταγράφονται στην ιστορία του κινήματος και εκπέμπουν μηνύματα αγώνα, με κατεύθυνση ρήξης και προοπτική.

Η πορεία έναρξης των σχολείων πρέπει να σηματοδοτήσει μια καλή καταγραφή της κατάστασης, με παρεμβάσεις εφ’ όλης της ύλης, με προγραμματισμό συνεδριάσεων των σωματείων, των συλλόγων γονέων, καλό συντονισμό και κινητοποίηση / διεκδίκηση προς κυβέρνηση – τοπική διοίκηση. Αυτό χρειάζεται να εκφραστεί και στις συνεδριάσεις των συλλόγων διδασκόντων αλλά και των σχολικών συμβουλίων. Η πραγματικότητα της Κεφαλονιάς και της Ιθάκης μπορεί, με πρωτοπόρο τρόπο, να εμπλουτίσει το διεκδικητικό πλαίσιο (πχ. για την ανάγκη να αντικατασταθούν τα κοντέινερς με σύγχρονες σχολικές υποδομές, να υλοποιηθεί η πρόταση των φορέων του Νομού για τα δυσπρόσιτα, να μην μείνει κανείς μαθητής χωρίς σχολική μεταφορά). Παράλληλα, χρειάζεται να προβληθούν οι θετικές θέσεις και τα αιτήματα για το τι σχολείο θέλουμε, πώς εννοούμε την ουσιαστική μόρφωση. Η ΕΓ του ΝΤ Κεφαλονιάς – Ιθάκης της ΑΔΕΔΥ δεσμεύεται να κάνει ό,τι περνάει από το χέρι της σε αυτή την κατεύθυνση.

Η εισήγηση του Δημήτρη Ακτύπη, μέλους του ΔΣ της ΟΛΜΕ:

Η εισήγηση του Σπύρου Μαρίνη, μέλους του ΔΣ της ΔΟΕ:

Η συζήτηση:

Αργοστόλι 03/05/2020

Ο Πρόεδρος Η Γραμματέας
Δημήτρης Μαντζουράτος Σοφία Μισαηλίδου