Ένας πραγματικός κίνδυνος που σχετίζεται με το 5G;

Ένας πραγματικός κίνδυνος που σχετίζεται με το 5G;

Τους τελευταίους μήνες το νέο δίκτυο κινητής τηλεφωνίας ακούγεται συχνά, αφού οι επιπτώσεις του στη ζωή των ανθρώπων έχουν προκαλέσει ερωτηματικά. Συνήθως βέβαια οι θεωρίες που κυκλοφορούν, κυρίως από συνωμοσιολογικές ιστοσελίδες και τα κοινωνικά δίκτυα, δεν έχουν καμία σοβαρότητα και εύκολα μπορούν να καταρριφθούν. Κι όμως, υπάρχει κάτι που σχετίζεται με το 5G, άμεσα ή έμμεσα, το οποίο φαίνεται πως μπορεί να προκαλέσει σοβαρά προβλήματα.

Πιθανές βλάβες στα GPS των αεροσκαφών

Σύμφωνα με την IATA, τη Διεθνή Ένωση Αερομεταφορέων, το δίκτυο που ετοιμάζεται να αναπτύξει η εταιρεία Ligado Networks, και που περιλαμβάνει ένα συνδυασμό δορυφόρων και επίγειων σταθμών, είναι πιθανό να προκαλέσει παρεμβολές στα συστήματα GPS των αεροπλάνων. Για το λόγο αυτό η IATA καλεί την την Ομοσπονδιακή Επιτροπή Επικοινωνιών της Η.Π.Α. να επανεξετάσει την έγκριση του συγκεκριμένου δικτύου.

«Η απόφαση κινδυνεύει να θέσει σε ρίσκο την απόδοση των GPS συστημάτων εντός των αεροσκαφών», αναφέρει η IATA.

Σε άρθρο του safesatellite.org, στο οποίο παραπέμπει η ίδια η IATA, αναφέρεται ότι «τουλάχιστον επτά ξεχωριστές αναφορές θα καλέσουν την FCC να ανατρέψει την έγκριση προς την Ligado ενώ θέτει προς αμφισβήτηση το αν αυτό το δίκτυο έχει κάποια σχέση με τις προδιαγραφές που έχουν τεθεί για το 5G.

«Δεκάδες μέρη θα καταθέσουν αποδεικτικά στοιχεία για επιβλαβείς παρεμβολές και τεράστια οικονομική βλάβη που η FCC αγνόησε υπέρ των αμφίβολων αξιώσεων του μάρκετινγκ του 5G», αναφέρει το άρθρο και προσθέτει ότι «στους αναφέροντες περιλαμβάνονται η Ένωση Πιλότων Πολιτικής Αεροπορίας (Airline Pilots Association), η Ένωση Κατασκευαστών Εξοπλισμού (Association of Equipment Manufacturers) κ.α. αλλά και εταιρείες όπως η Lockheed Martin, η Iridium Communications, η Trimble κ.α. »

Το πρόβλημα πάντως που αναφέρεται δείχνει ότι υπάρχουν σοβαρές αμφιβολίες κατά πόσο αυτό το δίκτυο εντάσσεται στις προδιαγραφές του ίδιου του 5G.

«Οι αναφέροντες υποστηρίζουν ότι η εντολή της FCC αγνόησε τη μεγάλη πλειονότητα των αποδεικτικών στοιχείων, συμπεριλαμβανομένων των τεχνικών αναλύσεων που υπέβαλαν τα μέρη, που δείχνουν επιβλαβείς παρεμβολές και στηρίχθηκαν αντ ‘αυτού σε ισχυρισμούς που εύκολα μπορούν να καταρριφθούν, ότι η Ligado θα παρέχει τη λεγόμενη «υπηρεσία 5G». Η ζώνη L δεν περιλαμβάνεται σε κανένα διεθνώς αναγνωρισμένο πρότυπο 5G, το φάσμα δεν εναρμονίζεται τοπικά ή παγκοσμίως με το 5G, το 5G FAST Plan της FCC δεν περιλαμβάνει το φάσμα Ligado ή L-Band ούτε η εταιρεία διαθέτει αρκετό συνεχές φάσμα. »

Στο ίδιο άρθρο ο Joe DePete, Πρόεδρος,της Air Line Pilots Association (ALPA) , δήλωσε: «Σε όλη την έκθεση η FCC χρησιμοποιεί λέξεις όπως« πιθανές »και «εφικτές» όταν μιλάει για το αν το Ligado μπορεί να λειτουργήσει. Αυτές δεν είναι οι λέξεις που θα θέλατε να ακούσετε τη χρήση του καπετάνιου σας όταν μιλάτε για την επιτυχή ολοκλήρωση της πτήσης σας την επόμενη φορά που θα καθίσετε στην καμπίνα. Η αεροπορία απαιτεί βεβαιότητα και εγγυημένη απόδοση από τα συστήματά της. Η βιαστική, αυθαίρετη και λανθασμένη απόφαση της FCC θα δημιουργήσει ένα καταστροφικό προηγούμενο που θα εμποδίσει τις συνεχιζόμενες εργασίες για την κατανομή του φάσματος. Η απόφαση του Ligado πρέπει να ανατραπεί αμέσως. ”

 

Λ.Α. / Κεφαλονίτικα Νέα | Πηγή: IATA, safesatellite.org