Μπερδεμένοι οι Βρετανοί τουρίστες για την Κεφαλονιά – «Κοιμήθηκαν» Περιφέρεια και Δήμοι;

Μπερδεμένοι οι Βρετανοί τουρίστες για την Κεφαλονιά – «Κοιμήθηκαν» Περιφέρεια και Δήμοι;

Την ίδια στιγμή που οι Βρετανοί τουρίστες ζητούν εναγωνίως να πάρουν πληροφορίες για την κατάσταση που επικρατεί στον τουρισμό της Κεφαλονιάς, η Τοπική Αυτοδιοίκηση απουσιάζει χαρακτηριστικά.

Η τουριστική σεζόν, έστω και υπό αυτές τις συνθήκες έχει ανοίξει, τις επόμενες μέρες ξεκινούν, έστω και μειωμένες, οι πτήσεις από την Βρετανία για την , όμως τόσο η Περιφέρεια, όσο και οι δήμοι φαίνεται να έχουν πιαστεί στον ύπνο, αφού μέχρι τώρα δεν έχουν δώσει επίσημες απαντήσεις στα εύλογα ερωτήματα των Βρετανών.

Το κύρια θέματα που συζητιούνται στα τουριστικά φόρα του διαδικτύου αλλά και τα κοινωνικά δίκτυα είναι αυτά των πρωτοκόλλων ασφαλείας αλλά και των ξενοδοχείων, εστιατορίων και άλλων τουριστικών υποδομών που θ’ ανοίξουν φέτος. Τόσο οι Βρετανοί όσο και άλλοι τουρίστες, ρωτούν και ξαναρωτούν για να μάθουν το ποιες είναι οι συνθήκες που επικρατούν στο νησί, την δύσκολη περίοδο της πανδημίας που περνάμε.

Οι άνθρωποι του τουρισμού στο νησί έχουν χτυπήσει προ πολλού τις… καμπάνες του κινδύνου, ζητώντας να υπάρξει άμεση ενημέρωση και διαφήμιση προς τις κυριότερες τουριστικές αγορές, όμως κάτι τέτοιο δεν έχει γίνει, τουλάχιστον σε τοπικό επίπεδο, με αστείες δικαιολογίες, ενώ θα έπρεπε να είχε ξεκινήσει, εδώ και 1-2 μήνες, τουλάχιστον, και οι πληροφορίες να ανανεώνονται καθημερινά , αφού η ζήτηση πληροφοριών είναι τεράστια.

Αντίθετα, οι Βρετανοί ενημερώνονται π.χ. για τα ανοιχτά εστιατόρια και ταβέρνες της Κεφαλονιάς, από λίστα που (ευτυχώς) πήρε την πρωτοβουλία να δημιουργήσει η αγγλόφωνη ειδησεογραφική ιστοσελίδα Kefalonia Pulse. Έτσι, ακόμη και γι’ αυτό το απλό αλλά άκρως επίκαιρο και χρήσιμο θέμα, αντί να υπάρχει επίσημη ενημέρωση, η οποία να ανανεώνεται από τους Δήμους, την ή έστω την Περιφέρεια, σε συνεργασία με τους τουριστικούς φορείς, οι Βρετανοί ενημερώνονται από το Trip Advisor και την ιδιωτική πρωτοβουλία ορισμένων «μοναχικών καβαλάρηδων» της ενημέρωσης αλλά και των Άγγλων που επισκέφτηκαν ή ζούνε στο νησί (πάλι ευτυχώς που υπάρχουν κι αυτοί). Αλήθεια οι Δήμοι ήρθαν σε επαφή με την πολυάριθμη βρετανική κοινότητα στο νησί που θα μπορούσε άμεσα να βοηθήσει στην επικοινωνία;

 

 

Παρόμοιες συζητήσεις έχουν «ανάψει» και σε πολλά άλλα σημεία, τόσο του Trip Advisor, όσο και άλλων ιστοσελίδων αλλά και στα κοινωνικά δίκτυα, όμως κι εκεί η επίσημη Πολιτεία απουσιάζει χαρακτηριστικά. Την ίδια στιγμή, η επίσημη (και πανάκριβη) ιστοσελίδα που δημιούργησε ο πρώην Δήμος Κεφαλονιάς για την προβολή του νησιού, δεν παρέχει καμία πληροφορία μέχρι και σήμερα για το πώς αντιμετωπίζει το νησί την πανδημία, η σελίδα του Facebook έχει ν’ ανανεωθεί από τον Ιούνιο και περιέχει μέχρι στιγμής μόνο μερικές φωτογραφίες από τις… ομορφιές του νησιού, χωρίς πληροφορίες για το θέμα, ενώ και στην Τουριστική Επιτροπή ανακοινώθηκε (όπως αναφέρει ο Σπύρος Αλεβιζόπουλος, από το kefalonianews.gr) μία διαφημιστική καμπάνια για… τον Αύγουστο. Ζήσε Μάη μου…

Η Τουριστική Επιτροπή, που την Παρασκευή συζήτησε τη δωρεάν παραχώρηση φωτογραφιών από τους φωτογράφους της Κεφαλονιάς (κλάδος που έχει πληγεί ανεπανόρθωτα από την πανδημία), δεν έχει κάνει ούτε το πιο απλό, να ενημερώσει δηλαδή, κυρίως τους Βρετανούς αλλά και όλους τους υπόλοιπους επισκέπτες για την προετοιμασία του νησιού και τις υποδομές μέσα από τις ηλεκτρονικές υποδομές που ήδη υπάρχουν στον Δήμο. Κι αυτό, ενώ οι αναζητήσεις στο Google έχουν «ανάψει» προ πολλού.

Τα αποτελέσματα της λέξης Greece στα Google Trends – 13.7.2020

«Μπερδεμένοι οι τουρίστες»

Τα Κεφαλονίτικα Νέα μίλησαν με έναν από τους διαχειριστές του Kefalonia Pulse, ο οποίος έρχεται καθημερινά σε επαφή με τους Βρετανούς τουρίστες μέσω της ιστοσελίδας του, αλλά και μέσω του Trip Advisor και των κοινωνικών δικτύων. Ο Μάρτιν επιβεβαίωσε ότι οι Βρετανοί είναι «μπερδεμένοι» αλλά και ότι πραγματικά τόσο σ’ εκείνον, όσο και στους ομοεθνείς του, προκαλεί εντύπωση το γιατί οι Δήμοι της Κεφαλονιάς, η Περιφέρεια ή το Ελληνικό Κράτος, δεν έχουν κάνει σχεδόν τίποτα μέχρι τώρα για να πληροφορήσουν τον κόσμο για τις νέες συνθήκες. Ο Μάρτιν, εξαίρεσε τον Δήμο Σάμης που «φαίνεται», όπως είπε, «να είναι κάπως πιο οργανωμένος».

Μπορεί το θέμα της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης να έχει γίνει της μόδας στην Κεφαλονιά, αλλά ο Δήμος, δεν κάνει τα πιο βασικά για να βοηθήσει τον τουριστικό κόσμο αλλά και τους επισκέπτες που έχουν άμεσες ανάγκες. Χρειάζονται λίγα μόνο λεπτά για να προστεθεί μία ανάρτηση στην επίσημη σελίδα της Κεφαλονιάς στο Facebook, και λίγες μόνο ώρες για να συγκεντρωθούν τα απαραίτητα στοιχεία. Παρ’ όλα αυτά, όπως μας είπε ο Μάρτιν, οι Βρετανοί ψάχνουν εναγωνίως να μάθουν ποια ξενοδοχεία μένουν ανοιχτά, ποια εστιατόρια και τουριστικές υποδομές λειτουργούν, ποιες πτήσεις θα γίνουν αλλά και το πόσο οργανωμένα είναι τα ξενοδοχεία και τα ενοικιαζόμενα στο θέμα των υγειονομικών πρωτοκόλλων.

Διαφήμιση κατόπιν εορτής;

Σε πρόσφατη τηλεδιάσκεψη που πραγματοποιήθηκε για τον Τουρισμό, αλλά και σε προηγούμενες, πολλοί ήταν οι άνθρωποι του Τουρισμού που ζήτησαν να οργανωθεί άμεσα τουριστική καμπάνια. Η αλήθεια είναι ότι η προηγούμενη Περιφερειακή Αρχή, είχε ρίξει μεγάλο βάρος στην ηλεκτρονική προβολή, με τα αποτελέσματα να αποτυπώνονται άμεσα. Φέτος, που οι ανάγκες είναι αυξημένες όμως, το κενό είναι τεράστιο και η καθυστέρηση που έχουν δείξει όλοι είναι μεγάλη και καταστροφική.

Είναι κωμικοτραγικό, την ώρα που έχουν ξοδευτεί εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ από τους Δήμους για ιστοσελίδες και σελίδες στα κοινωνικά δίκτυα, να μην υπάρχει έστω ένας άνθρωπος, που να απαντά επίσημα στις ερωτήσεις των τουριστών και να ενημερώνει για τις εξελίξεις. Δεν θέλει κόπο, ούτε έξοδα, θέλει τρόπο. Μπαίνεις στο Trip Advisor, απαντάς, βάζεις μία ανάρτηση στο facebook και απαντάς στην αγωνία των ανθρώπων.

«Ο Οκτώβριος και ο Νοέμβριος στην Κεφαλονιά είναι υπέροχοι»!

Ο Μάρτιν, που μένει εδώ και 4 χρόνια στην Κεφαλονιά, μας μίλησε επίσης και για το θέμα των πρωτοκόλλων, όπου κι εκεί οι τουρίστες ενημερώνονται από… άλλους τουρίστες και όχι από την επίσημη Πολιτεία.

Προέβλεψε επίσης, ότι με αυτά που βλέπει μέχρι τώρα, αν φτάσουμε στο 20-30% των επισκεπτών (από την Βρετανία) θα πρέπει να αισθανόμαστε τυχεροί, ενώ, αν δεν υπάρξει κάποια μεγάλη αύξηση στα κρούσματα, πιθανολογεί, με αυτά που βλέπει μέχρι σήμερα, ότι ο Σεπτέμβριος μπορεί να πάει, σχετικά καλύτερα από το αναμενόμενο. «Γιατί να μην πάει κι ο Οκτώβριος ή και ο Νοέμβριος», αναρωτήθηκε, «ο καιρός είναι υπέροχος στην Κεφαλονιά κι αυτούς τους μήνες»! Μας μίλησε επίσης για την λίστα που δημιούργησε και είπε ότι αυτό έγινε από τον Ιούνιο (ακούτε κύριοι;) και ότι σήμερα ενημερώνει τον κόσμο ότι τα περισσότερα εστιατόρια είναι ή θα είναι ανοιχτά σύντομα, εκτός κάποιων εξαιρέσεων.

Ένας χάνεται, πολλοί κινδυνεύουν

Επίσης, θα πρέπει να σημειωθεί ότι, όπως έχουν ήδη πει πολλοί τουριστικοί πράκτορες, ένας αριθμός Βρετανών που θέλουν να ταξιδέψουν στην Κεφαλονιά, κινδυνεύουν να μην το καταφέρουν και να προτιμήσουν βρετανικούς ή άλλους προορισμούς (δείτε τις παροχές της βρετανικής κυβέρνησης για να μείνουν οι Βρετανοί στον τόπο τους), αφού τα κλειστά ξενοδοχεία που υπάρχουν μέχρι στιγμής γίνονται σε κάποιες περιπτώσεις η αιτία να ακυρωθούν πτήσεις στις οποίες θα ταξίδευαν και επισκέπτες ξενοδοχείων που άνοιξαν ή θ’ ανοίξουν. «Το πρόβλημα υπάρχει», μας είπε, «αν και οι tour operators» προσπαθούν να αναδιαμορφώσουν τα πακέτα και τις πτήσεις κάθε φορά, ανάλογα με τα δεδομένα. Με λίγα λόγια, κάθε ένας Βρετανός τουρίστας που χάνεται, μπορεί να προκαλεί την απώλεια κι άλλων επισκεπτών αφού οι εταιρείες αγωνίζονται, πολλές φορές την τελευταία στιγμή, να αναδιαμορφώσουν τις πτήσεις ανάλογα με τη ζήτηση και τα κλειστά ξενοδοχεία. Πάντως, ο Μάρτιν σημείωσε ότι οι περισσότεροι Βρετανοί έχουν ήδη αναβάλλει το ταξίδι τους για το 2021, πολλοί από αυτούς, δε, αναγκαστικά, αφού δεν μπορούσαν να πάρουν τα χρήματά τους πίσω.

Το Kefalonia Pulse, εδώ και μήνες, προβάλει συνεχώς πληροφορίες για πτήσεις, ανοιχτά ξενοδοχεία και εστιατόρια, θέματα που έχουν να κάνουν με τις υποδομές και την πανδημία στην Κεφαλονιά, αλλά και αλλού, ενημερώνοντας, όσο μπορεί, τους Βρετανούς αλλά και τους λοιπούς αγγλόφωνους τουρίστες.

Επίσης, σε μια άλλη δημοφιλή αγγλόφωνη σελίδα για την Κεφαλονιά, το kefaloniabyanna.com, βρίσκουμε τις 4 πιο πρόσφατες αναρτήσεις να αναφέρονται στο θέμα, παρουσιάζοντας στους επισκέπτες το πώς μπορούν να αξιοποιήσουν το νησί, παρά τις δυσκολίες που φέρνει η πανδημία. Μιλήσαμε με την , ιδιοκτήτρια του site, η οποία μας είπε κι εκείνη με τη σειρά της ότι οι επισκέπτες ζητούν διαρκώς σχετικές πληροφορίες που όμως δεν παρέχονται από καμία τοπική επίσημη ιστοσελίδα.

Τέλος, είναι χαρακτηριστικό ότι στα 10 πρώτα αποτελέσματα του Google στη λέξη-κλειδί «kefalonia coronavirus» βρίσκουμε μόνο το Kefalonia Pulse, το Kefalonia by Anna, το αεροδρόμιο Κεφαλονιάς που ενημερώνει για τις νέες συνθήκες και μερικές σελίδες ξενοδοχείων που φρόντισαν να ενημερώσουν τους πελάτες τους.

Όλοι αυτοί, δηλαδή, κάνουν αυτό που πρώτος θα έπρεπε να είχε κάνει ο κρατικός μηχανισμός και ιδιαίτερα η Τοπική Αυτοδιοίκηση, η οποία μέχρι σήμερα φαίνεται ότι κοιμάται… τον ύπνο του δικαίου.

Και μπορεί οι φόβοι ακόμη κι από την ίδια την απόφαση να ξεκινήσει η τουριστική σεζόν, εν μέσω πανδημίας, να είναι πολλοί και δικαιολογημένοι, όμως το καλύτερο φάρμακο για τον φόβο αλλά και ο μεγαλύτερος σύμμαχος κατά των κινδύνων που ελλοχεύουν είναι η υπεύθυνη (και επίσημη) ενημέρωση. Κι αυτή μέχρι σήμερα… απουσιάζει.

Λ. Αθανασίου / Κεφαλονίτικα Νέα