Η τουριστική προβολή της Κεφαλονιάς, η κυβέρνηση, ο “Μεγάλος Περίπατος” και μια… τρίτη άποψη.

Η τουριστική προβολή της Κεφαλονιάς, η κυβέρνηση, ο “Μεγάλος Περίπατος” και μια… τρίτη άποψη.

Με αποφάσεις των τουριστικών επιτροπών και εισηγήσεις των αρμόδιων αντιδημάρχων, οι 3 δήμοι της Κεφαλονιάς με ένα κοινό πλάνο ενεργειών και σε συνεργασία με τους τουριστικούς φορείς του νησιού, προχωρούν ολοταχώς στην ανάθεση της καμπάνιας της τουριστικής προβολής του νησιού μας, στην γνωστή στον τουριστικό χώρο ιδιωτική εταιρεία “MARKETING GREECE”.

Η… “συνεργασία” της τουριστικής Κεφαλονιάς με την συγκεκριμένη εταιρεία για θέματα τουριστικής προβολής δεν είναι καινούργια. Και ήδη από το 2015, μια  συνεργασία της Marketing Greece  με την Περιφέρεια Ιονίων Νήσων και το Περιφερειακό Γραφείο ΣΕΤΕ Ιονίων Νήσων, συνεργείο του περιοδικού του Χονγκ Κονγκ, Weekend Weekly, που απευθύνεται σε νεανικό κοινό υψηλού εισοδήματος, αποτύπωσε -σε εξώφυλλο μάλιστα- τα υπέροχα νερά της Κεφαλονιάς (όπως και της Ζακύνθου) και το μοναδικό περιβάλλον των δυο νησιών.

Λίγο μήνες πριν, την φήμη, την εμπειρία και την τεχνογνωσία της συγκεκριμένης εταιρείας είχε εμπιστευτεί και ο δήμαρχος της Αθήνας Κώστας Μπακογιάννης για την προβολή της πρωτεύουσας και ακόμη πιο συγκεκριμένα του… πολύπαθου και όπως αποδείχθηκε… “δύσβατου” “Μεγάλου Περιπάτου” στο κέντρο της Αθήνας.

Η στρατηγική αυτή επιλογή των 3 δήμων της Κεφαλονιάς, φυσικά και δεν είναι… μοναδική. Άλλωστε, εδώ και λίγο καιρό και επισήμως η χώρα μας, μέσω της κυβέρνησης, επέλεξε την εταιρεία αυτή για την τουριστική καμπάνια ολόκληρης της χώρας. Με έναν… τρόπο  που κρίθηκε… έντονα, που ακούστηκαν και γράφτηκαν πολλά, που έφτασε στην Βουλή με σχετική επερώτηση βουλευτών της αξιωματικής αντιπολίτευσης, που μια.. αναφορά για γκρίζα “ζώνη”, απαντήθηκε από το κυβερνών κόμμα και τον αρμόδιο υπουργό κ. Χάρη Θεοχάρη ως “fake news”.

Ποια είναι όμως η άποψη, των ανθρώπων εκείνων που έτρεξαν… αρμοδίως τον τουρισμό της χώρας από τα… γεννοφάσκια του μέχρι και σήμερα, δηλαδή των εργαζόμενων στον ΕΟΤ;

Αντιγράφουμε από το πάντα έγκυρο για θέματα αυτοδιοίκησης, aftodioikisi.gr με ημερομηνία 3/6/2020:

“Την παραίτηση τριών μελών του ΔΣ του ΕΟΤ είχε ως αποτέλεσμα η απόφαση του υπουργού Τουρισμού να προχωρήσει σε απευθείας ανάθεση της τουριστικής προβολής και προώθησης της Ελλάδας, ύψους 32 εκατ. ευρώ στην ιδιωτική εταιρεία Μarketing Greece.

Σύμφωνα με την καταγγελία των εργαζομένων του οργανισμού, «Ο σύμβουλος του Πρωθυπουργού, κ.Βρανάκης και η ιδιωτική εταιρεία Marketing Greece, που εξασφάλισε με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου την απευθείας ανάθεση έργων από τον ΕΟΤ, χωρίς  όρους και περιορισμούς ποσών, που θέτει ο νόμος για τις δημόσιες συμβάσεις και το κοινοτικό δίκαιο του ανταγωνισμού, θα δώσουν στη δημοσιότητα και θα αναλύσουν τη νέα καμπάνια της Χώρας…. υποκαθιστώντας τον ρόλο του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού.».

Αναλυτικά:

Από το κακό στο χειρότερο… Αύριο  ο πρωθυπουργός θα «παρουσιάσει»  την καμπάνια της Χώρας για το 2020! Δεν ξέρουμε αν γνωρίζει από την Πολιτική Ηγεσία του Υπουργείου Τουρισμού  και τους Συμβούλους του ότι ο μόνος αρμόδιος φορέας για την Τουριστική Προβολή της Χώρας στο Εξωτερικό είναι ο ΕΟΤ ο οποίος όλα αυτά τα χρόνια έχει αποδείξει τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό την επιτυχία του, με πολλούς επαίνους, βραβεία και διαρκώς αυξανόμενο εισερχόμενο αριθμό τουριστών στην Χώρα.

Ο ΕΟΤ, έχει ζήσει κατά καιρούς περιορισμένη ανάμειξη στις επιλογές του μάρκετινγκ από τις Πολιτικές Ηγεσίες αλλά ΠΟΤΕ μέχρι σήμερα σε τέτοιο βαθμό. ΄Ολες οι εν λόγω περιπτώσεις κατέληξαν σε αποτυχία, γιατί τους έλλειπε η γνώση και η εμπειρία του εξειδικευμένου δυναμικού του Οργανισμού.

Ο σύμβουλος του Πρωθυπουργού, κ.Βρανάκης και η ιδιωτική εταιρεία Marketing Greece, που εξασφάλισε με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου την απευθείας ανάθεση έργων από τον ΕΟΤ, χωρίς  όρους και περιορισμούς ποσών, που θέτει ο νόμος για τις δημόσιες συμβάσεις και το κοινοτικό δίκαιο του ανταγωνισμού, θα δώσουν στη δημοσιότητα και θα αναλύσουν τη νέα καμπάνια της Χώρας…. υποκαθιστώντας τον ρόλο του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού.

Και ο ΕΟΤ, ως αρμόδιος φορέας ποια συμβολή έχει πέραν της πληρωμής του λογαριασμού; Απόλυτα ΜΗΔΕΝΙΚΗ!  Κι ας διαθέτει άτομα, που έκαναν ειδικές σπουδές στη ΕΣΔΔΑ ή συναφή με το αντικείμενό του μεταπτυχιακές σπουδές… Η Πολιτική Ηγεσία του Υπουργείου Τουρισμού, αλλά και η Διοίκηση του ΕΟΤ,  αγνόησαν ότι ο  νόμος είναι αυτός, που   προσδιορίζει τις αρμοδιότητες των κρατικών φορέων και ότι επομένως, όπως δεν μπορεί κανείς να δώσει σε ιδιώτες για παράδειγμα το έργο του ΕΟΔΥ (που είναι και επίκαιρο), άλλο τόσο δεν μπορεί να δώσει το έργο άλλων κρατικών φορέων και συγκεκριμένα του ΕΟΤ (έργο επίσης επίκαιρο) μπροστά στις επικρατούσες δυσμενής συνθήκες για τον Τουρισμό λόγω της Πανδημίας σε μια ιδιωτική εταιρεία η οποία προσπαθεί να αντικαταστήσει το ρόλο ενός κρατικού φορέα. Μιας εταιρείας που θα αμείβεται από τον ΕΟΤ αλλά που δεν θα ελέγχεται από αυτόν, ούτε ως προς τις αναθέσεις έργων, ούτε ως προς το αποτέλεσμα της δουλειάς του.

Όπως είναι ήδη γνωστό από πολλούς Τουριστικούς Ιστότοπους ήδη τρία μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού τελούν υπό παραίτηση λόγω της απευθείας ανάθεσης της προβολής της Χώρας στην Marketing Greece.

Φοβόμαστε, ότι το επόμενο βήμα θα είναι η μεγαλύτερη συρρίκνωση του ΕΟΤ, προς όφελος της Marketing Greece, κάτι που άλλωστε η ηγεσία του ΣΕΤΕ επιδιώκει διαχρονικά… Ο ΕΟΤ καταλήγει  ήδη ν’ αποτελεί ένα αναγκαίο λογιστήριο και τίποτε άλλο… Η ειρωνεία είναι, ότι ακόμη και σήμερα, οι έντρομοι μπροστά στις πρωτοφανείς συνθήκες  μικρομεσαίοι επιχειρηματίες αναζητούν τον αποδεκατισμένο από αρμοδιότητες ΕΟΤ, μήπως λάβουν τις απαντήσεις που χρειάζονται για τα υγειονομικά πρωτόκολλα που ανακοινώθηκαν και τόσες άλλες καθυστερήσεις, αδυναμίες και επικίνδυνα πισωγυρίσματα στην αντιμετώπιση της κρίσης από το Υπουργείο και τον Υπουργό Κ. Θεοχάρη….

Το κύριο ερώτημα για μας είναι: τί κάνει η ηγεσία του ΕΟΤ;  Αρκείται απλά και μόνο στο να κατέχει μια αμειβόμενη θέση; Δεν αισθάνεται, για λόγους ευθιξίας την ανάγκη να προασπίσει τον Οργανισμό και την ιστορία 70 χρόνων, που έχει πίσω του; Δεν ενοχλείται από το διακοσμητικό ρόλο, που της  επιφύλαξαν, ώστε να έχει τη γενναιότητα να παραιτηθεί,   για  να καταλάβει πλέον ο ελληνικός λαός, ότι ακόμη και το μάρκετινγκ της Χώρας, στην πιο δύσκολη στιγμή της ως τουριστικού  προορισμού, εκφυλίστηκε σε μια ιστορία για… κολλητούς;

Στ.Αντ/Κεφαλονίτικα Νέα